پزشکی و سلامت

چه کسانی نباید حجامت و زالو درمانی کنند؟

چه کسانی نباید حجامت و زالو درمانی کنند؟

نزدیک سی سال است زالو درمانی و حجامت در کشور ما انجام میشود به شکلی که مراکز درمانی جدید و مدرن هم با نظارت پزشکان به انجام زالو درمانی و حجامت میپردازند. خیلی از افراد ابتدا این دو کار را انجام میدهند و بعد راجع به آن تحقیق میکنند. در جامعه ما هم به همین شکل است که افراد بدون داشتن اطلاعات کامل درباره حجامت و زالودرمانی از آن استفاده میکنند ولی باید دقت کرد این دو کار شرایط خاصی دارد و به افرادی توصیه میشود که دچار خلط افزایشی خون میشوند.

به گفته یک متخصص طب سنتی ، کاهش خون فرد با زالودرمانی و حجامت جایز نیست مگر اینکه فرد شرایطش را داشته باشد . از جمله شرایط این است که فرد در بدنش یا در آن قسمت که میخواهد حجامت کند یا زالو درمانی خون زیادی باشد.

وی افزود در بدن همه 4 خلط وجود دارد که این 4 خلط به نام های خون ،بلغم،سودا و صفرا میباشد. برای اینکه خون بدن را کاهش دهیم باید خلط خون افزایشی باشد . از  جمله نشانه های فرد با خلط خون افزایشی میتوان به قرمزی پوست و گرم مزاجی اشاره کرد. افرادی که بدون تشخیص پزشک یا متخصص طب سنتی این کار را انجام میدهند سالها بعد به مشکلات و عوارض شدید دچار میشوند. به عنوان مثال فردی که بیماری گوارشی دارد برایش کاهش خون بدنش مضر است و عوارض بدی به دنبال خواهد داشت از جمله عوارض آن میتوان به یبوست و نفخ معده اشاره کرد و به ضعف معده دچار میشوند.

برای افراد سردمزاج هم حجامت ممنوع است. فرد سردمزاج به فردی گفته میشود که در برابر خوراکی سرد،هوا و آب مقاومت ندارد. در پاسخ به این پرسش که چرا جلوی حجامت افراد بدون شرایط را نمیگیرند گفت نمیتوان افراد را از انجام این کار سلب کرد زیرا انجام این کار در کشور ما قدمت زیادی دارد و فقط با آگاه کردن مردم از عوارض و اطلاع رسانی وسیع در رابطه با حجامت و زالو درمانی میتوان جلوی انجام آن را گرفت.

چه افرادی زالودرمانی و حجامت نکنند؟

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا