خانواده

چرا از مجرد ماندن میترسید؟

چرا از مجرد ماندن میترسید؟

آیا هنوز شخص موردنظرتان را برای ازدواج پیدا نکرده اید؟ آیا در رابطهایتان به بن بست خورده اید؟ اگر به این نتیجه رسیده اید که تا آخر باید تنها باشید دیدگاهتان را با روش های زیر عوض کنید. با تغییر دیدتان میتوانید با کسی که دوست دارید زندگی کنید.

از طبیعی ترین غرایز آدم ها تمایل به وابستگی عاطفی است. عده ای در حال کنار آمدن با همسرشان در زندگی هستند، برخی دارند فردی را که از او جدا شده اند فراموش میکنند و بعضی ها هم دنبال نیمه گمشده خودشان هستند.

در این بین افرادی هم هستند که تصور میکنند عشق را نمیتوانند در زندگیشان پیدا کنند و باید تا آخر تنها بمانند. این افراد فکر میکنند به دلیل مشکلاتی که دارند کسی دوستشان ندارد که بسیار حس بدی است.

شما باید برای خودتان ارزش قائل باشید و بدانید شایستگی دوست داشته شدن را دارید و قادرید کسی را پیدا کنید که دوستتان بدارد. ترس از اینکه تنها بمانید را فراموش کنید زیرا این یک احساس بی مورد درباره خودتان است و واقعیت ندارد.

تعدادی راهکار در زیر آورده شده تا شما به جای داشتن حس بد با واقعیت روبرو شوید.

انتقاد از خودتان نکنید:

به خودتان جملاتی مانند من خیلی چاق شدم، سنم بالا رفته، من خیلی زشتم، من احمق و … نگویید. اگر با خودتان اینگونه سخن بگویید روحیه تان را از دست میدهید و به نگرانی دچار میشوید و ابن باور در شما به وجود می آید که شما فردی بی ارزش هستید. افکار روی احساس تاثیر مستقیم دارند. با خودتان با ملایمت رفتار کنید. شاید حرف کسی باعث به وجود آمدن چنین احساسی در شما شده است. باید دقت کنید به خاطر حرف احمقانه دیگران ارزش خودتان را پایین نیاورید.

نسبت به خودتان حس خوبی داشته باشید.

اگر به نمایشگاه اتومبیلی بروید و فروشنده به شما درباره معایب ماشین بگوید مثلا بگوید این ماشین زیاد بنزین میسوزاند، قدیمی است، خط و خش دارد اما راه میرود آیا مایلید ماشین را بخرید؟ قطعا به یک نمایشگاه دیگر برای خرید ماشین میروید زیرا وقتی خود فروشنده درباره ماشین خوب صحبت نمیکند و به جنسش اطمینان ندارد شما هم نمیتوانید اعتماد کنید. برای همین اعتماد به نفس شما هم باید بالا باشد تا دیگران به شما اعتماد بیشتری کنند. مهمترین و جذابترین ویژگی فردی اعتماد به نفس است. اگر فکر میکنید چیز ارزشمندی برای ارائه دارید تصور دیگران هم از شما همین خواهد بود. هرچه بیشتر خودتان را دوست بدارید فرد موردنطرتان را زودتر پیدا میکنید.

احساستان را نسبت به جنس مخالف تغییر دهید:

خیلی ها درباره جنس مخالف تصور اشتباهی دارند زیرا تجربه بدی داشته اند و باعث تغییر دیدگاهشان درباره جنس مخالفشان شده است
اگر شما هم فکر میکنید همه زنهای احساسات بیش از حدی دارند، مردها وفدار نیستند، مردها دنبال رابطه جدی نیستند، تمام مردها به دنبال برقراری رابطه جنسی اند، زنها فقط دنبال پول مردها هستند و … بدانید این باورها کاملا غلطند. مردها مثل زنها به دنبال عشق و ازدواج هستند. خیلی از دختران زیبا و خوش اخلاق هنوز مجردند . اگر درباره جنس مخالف دید منفی داشته باشید هر روز بر ترستان از مجرد ماندن اضافه میشود و دائم میگویید پسری باقی نمانده با من ازدواج کند. جامعه فشار زیادی خصوصا به خانم ها وارد میکند، بدین صورت که یک زن هرچه قدر هم موفق باشد اگر مجرد باشد بقیه فکر میکنند خوشبخت نیست با فکر میکنند عرضه برقراری ارتباط ندارد برای همین از دید جامعه تجرد یک شکست برای خانم ها تلقی میشود اما باید بدانید ارزش افراد به متاهل یا مجرد بودنشان نیست شما هم میتوانستید متاهل شوید اما احتمالا رابطه خیلی موفقی نمیتوانستید داشته باشید پس تجرد به این معنی است که فرد مناسب خود را پیدا نکرده اید یا میخواهید ضربه هایی که از گذشته خوردید التیام ببخشند و یا شناختتان از خود آنقدر کافی نیست که ازدواج کنید برای همین ترجیح میدهید صبر کنید.

 

تمرکز روی داشته ها:

خانواده و دوستانتان را قدرشان را بدانید. اگر از تنها بودن بترسید باعث ناامیدی و درماندگیتان میشود. همه دوست دارند بخاطر وجود خودشان آنها را دوست بدارید نه فقط به خاطر نیاز خودتان و برای مراقبت از شما.

شکرگزار باشید.

شکرگزار نعمتهایی که به شما داده شده باشید شما چیزهای زیبای زیادی در زندگی دارید پس به آنها دلگرم باشید.

هر هفته برنامه ای برای خوش گذراندن تدارک بدهید.

وقتی تنها هستید برای کارهایتان بیشتر وقت میگذارید از جمله بیشتر کتاب میخوانید، فعالیت های شخصی بیشتری انجانم میدهید با دوستانتان بیشتر وقت میگذرانید و.. پس بیرون بروید و خوش بگذرانید. اگر سر خود را شلوغ کنید دیگر از تجرد آنقدر ترسی ندارید. جذابترین لباس انسانها اعتماد به نفسشان است.

خیلی ها آنقدر تجرد را برای خودشان بزرگ کرده اند که ترجیح میدهند حتی در یک رابطه ناخوشایند باقی بمانند اما مجرد نباشند. برخی افراد هم برای درمان ضربه ناشی از رابطه قبلیشان و یا تنها نماندن وارد رابطه جدیدی میشوند. فقط بعصی ها شانس می آورند و شریک عشقی مناسبی برای خودشان پیدا میکنند اما همه اینطور نیستند. بعضی ها روابطی را شروع میکنند که با نیازهای فردیشان تطابق ندارد و بعد از 10 سال تازه بیدار میشوند و میفهمند رابطه شان فاجعه است. همه زن و شوهرها خوشبخت نیستند پس شکرگزار خدا باشید. در آینده میتوانید کسی را پیدا کنید که با نیازهای شما تطابق داشته باشد.

حسادت به روابط دیگران:

ممکن است با شنیدن خبر اینکه دوستتان میخواهد ازدواج کند از خودتان بپرسید چرا من نباید جای او باشم؟ شما نباید حسادت کنید و باید از این که دوستتان نیمه گمشده اش را پیدا کرده خوشحال باشید و انرژی مثبت بفرستید. وقتی زوجی را دست در دست میبینید بگویید من هم میخواهم همینطور باشم این فکر باعث خوش بینی و تفکر مثبتتان به آینده میشود.

مراجعه به روانشناس

اکر فردی بی اعتماد به نفس هستید و برای درک ارزشهایتان نیاز به کمک کسی دارید به یک روانشناس مراجعه کنید . مراجعه به روانشناس به معنی مشکل داشتن نیست به این معنی است که کنترل زندگیتان را با کمک او در دست میگیرید و به هدفتان میرسید.

از مجرد بودن نترسید

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا