آشپزی و آشپزخانه

طرز تهیه ماهی خوشمزه در فویل

طرز تهیه ماهی خوشمزه در فویل

 

با پختن ماهی در فویل به  بو و عطر ماهی اضافه کنید. پختن ماهی در فویل ماهی را ترد میکند. با این روش دیگر ظرف هم بوی ماهی نمیگیرد ، ماهی هم به ماهی تابه نمیچسبد و خیلی تمیز میتوانید این غذا را درست کنید.

مواد لازم برای تهیه ماهی خوشمزه

سیر،روغن زیتون،سبزیجات معطر تازه، پیاز سبز و مقداری سس سویا

فویل آلومینیومی

فیله ماهی کاد یا سالمون

طرز تهیه ماهی با فویل:

سیر،روغن زیتون،سبزیجات معطر تازه، پیاز سبز و مقداری سس سویا را در ظرفی مخلوط کنید تا سس مورد نظر درست شود. روی سینی فر فویلی را قرار دهید. روی فویل ماهی را بگذارید و روی ماهی را با قاشق سس بمالید.

4 قسمت فویل را محکم به همدیگر بچسبانید تا ماهی با فویل کامل پوشانده شود.  اگر ماهی شما کاد است کمی برگ ریحان روی ماهی کاد بریزید تا خوش طعم شود. میتوانید در عوض سبزیجات معطر و روغن زیتون از سس پستو استفاده کنید.

وقتی فویل را میبندید دقت کنید که هیچ قسمتی از آن درز نداشته باشد تا فر کثیف نشود و ماهی درست پخته شود. دمای فر را روی 375 درجه فارنهایت قرار دهید. برای پخت ماهی به ربع ساعت تا 20 دقیقه وقت نیاز داریم. البته اندازه ماهی هم مهم است.

اگر دوست دارید ماهی را روی باربیکیو بپزید حرارت باربیکیو باید متوسط باشد. فویل را روی باربیکیو بگذارید اما لازم نیست حرکتش دهید. 15 تا 20 دقیقه ماهی روی آن میپزد.

در این روش ضمن مغز پخت شدن ماهی طعم مواد به خرد آن میرود. همچنین از کاغذ روغنی به جای فویل میتوان استفاده کرد. اما پوشاندن ماهی با کاغذ روغنی کمی مشکلتر است و باید بلد باشید.
پختن ماهی بدون هیچ کثیفی و بو

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا