روانشناسی

برای رسیدن به آرامش چه بخوریم؟

برای رسیدن به آرامش چه بخوریم؟

مواد غذایی آرامش بخش کدامند؟

از تاثیر مستقیم تغذیه در ایجاد آرامش نمیتوان چشم پوشی کرد. در مقاله زیر میخواهیم شما را با مواد غذایی که به شما آرامش میدهد آشنا کنیم. بیشتر ما با خوراکی های آرامش دهنده آشنایی داریم. کارشناسان تغذیه میگویند هر گونه ماده غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 به آدمی احساس آرامش میدهند. در زیر به مواد غذایی آرامش دهنده میپردازیم:

یک کارشناس تغذیه میگوید: مواد غذایی شامل اسیدهای چرب امگا3 استرس افراد را کاهش میدهد ،اعصاب را آرام میکنند و افسردگی را بهبود میبخشند. اسیدهای چرب امگا 3 در گردو ،ماهی و تخم مرغ وجود دارد.
محصولات لبنی مثل کشک،دوغ و ماست به علت پایین آوردن فشار خون به فرد آرامش میدهند. میوه های گیلاس، آلو و آلبالو که آبدارند با کاهش آب موجود در خون حجم خون را پایین می آورند که در نتیجه فرد ادرارش افزایش میابد، دچار خواب آلودگی میشود و اعصابش آرام میشود.
ادویه دارچین و زعفران روی آرامش فرد تاثیر زیادی دارد، با ترشح اندروفین در بدن،  فرد احساس شادی میکند . پیاده روی روزانه باعث ترشح اندروفین در بدن میشود.
کارشناس تغذیه افزود: عامل مهم دیگری که اعصاب را به هم میزند و باعث افزایش استرس در فرد میشود مصرف نوشابه،غذاهای سرخ شده و چرب،قهوه و چای میباشد.

ادویه زنجبیل ، کاری و فلفل فشار خون را افزایش میدهد و فرد را به استرس دچار میکند در نتیجه فرد آرامشش را از دست میدهد. افرادی که مضطربند و به بیش فعالی دچارند نباید این ادویه ها  را مصرف کنند.

پس برای رسیدن به آرامشتان از مواد غذایی حاوی اسید چرب امگا3 استفاده کنید، سبزی و میوه مصرف کنید، به صورت منظم پیاده روی کنید و تمرینات ورزشی انجام دهید و از مصرف هرگونه ماده غذایی که فشار خونتان را بالا میبرد بپرهیزید.

کدام خوراکی ها باعث آرامش میشوند

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا