آشپزی و آشپزخانه

فواید مصرف ترشی کنار غذا

فواید مصرف ترشی کنار غذا

اگر غذایتان گوشتی است از مصرف ترشی در کنار آن غافل نشوید ، خصوصا اگر گوشت شما از نوع حیوانی باشد. استفاده از ترشی در کنار غذاهای گوشتی شما را از ابتلا به بیماری های فلب و عروق دور نگه میدارد. مصرف ترشی باعث افزایش سوخت و ساز بدن میشود.

در بین آلمانی ها ماده غذایی به نام شور خانگی وجود دارد که باعث سلامت بدن میشود و بدن را از ابتلا به سرطان و بیماریهای قلبی دور میکند. طرز تهیه شور خانگی خیلی راحت است و آلمانی ها چون از این غذا بیشتر استفاده میکنند به نسبت دیگر مردم جهان از سلامتی بیشتری برخوردارند.
برای درست کردن شور خانگی یک کلم بردارید و آن را به صورت دلخواه تکه تکه کنید و در یک بطری شامل محلول آب نمک قرار دهید. در بطری را بگذارید و در جایی از خانه که خنک است قرار دهید تا کلم تخمیر شود.
اجازه دهید این مخلوط 10 روز بماند . بعد از ده روز میتوان از آن استفاده کرد. این شور را با غذاهای گوشتی مصرف کنید تا تخمیر غذا با سرعت بیشتری انجام بگیرد و مانع از این شود که گوشت در روده به مواد سمی تبدیل شود.
کسانی که با طور ژنتیکی لاغر هستند میتوانند از شور استفاده کنند زیرا شور مکمل درمانی را برای این افراد انجام میدهد به علت اینکه افراد لاغر باکتری های مفید کمی در روده شان وجود دارد. افراد لاغر با خوردن غذاهای تخمیر شده روند کاهش وزنشان کندتر میشود، ضمن اینکه با مصرف شور باکتری های مفید این افراد و سوخت و ساز بدنشان افزایش میابد و وزنشان متعادل میشود .
به گفته متخصصان حوزه سلامتی این چاشنی را به دلیل کم بودن کالری و بالا بودن فیبر آن استفاده کنید زیرا به تقویت قوای بدن و هضم غذا کمک میکند و گرسنگی را برطرف مینماید. ایرانی ها هم شباهت هایی به آلمانی ها دارند و با غذایشان چاشنی میخورند. با کمی تغییر میتوان شور خانگی آلمانی را با ذائقه ایرانی ها تطابق داد و از بروز سرطان و بیماری های قلب و عروق جلوگیری کرد.

چرا با غذای گوشتی ترشی بخوریم؟

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا