خانه داری

راه های از بین بردن لکه های مختلف چیست؟

راه های از بین بردن لکه های مختلف چیست؟

اگر لباس نویی بر تن داشته باشید و ناگهان در اثر اتفاق یا بی حواسی لکه روی آن بیفتد چکار میکنید؟ لکه های مختلفی که ما را آزرده خاطر میکند. ما در زیر روش های از بین بردن جای لکه های مختلف را شرح میدهیم:

چگونه از روی لباس لکه ها را پاک کنیم؟

روش های پاک کردن لکه از روی لباس ها:

از بین بردن لکه عرق از روی لباس:

برای از بین بردن جای عرق از روی لباس از پاک کننده های مخصوص لکه استفاده کنید. اگر پاک کننده در منزلتان ندارید از آبلیمو استفاده کنید.

از بین بردن لکه آواکادو از روی لباس:

اگر لکه آووکادو روی لباس ریخت برای پاک کردن آن قبل از اینکه لباس را با آب سرد بشویید اول هر لکه سبزی که روی لباس هست را پاک کنید و بعد با مایع ظرفشویی آن قسمت لک شده را بشویید و در آخر لباس را در ماشین لباسشویی بیندازید.

از بین بردن لکه توت فرنگی:

لباس را به مدت 30 دقیقه در ترکیب یک قاشق سوپخوری سرکه سیب ، نصف قاشق چای خوری پودر ماشین لباس شویی و آب قرار داده و بعد از نیم ساعت بشویید.

از بین بردن لکه چمن و سبزه:

لکه چمن و سبزه در ماشین لباسشویی به راحتی تمیز نمیشوند. قبل از اینکه لباس لک شده را در ماشین لباسشویی بشویید ابتدا مقداری پاک کننده لکه روی آن ریخته و خیلی آرام بسایید.

از بین بردن لکه بستنی از روی لباس:

بلافاصله که لکه بستنی روی لباس ریخت آن را با دستمالی تمیز و یا آب سرد پاک کنید. بعد کمی مایع پاک کننده لکه روی آن بریزید . نیم ساعت آن را در لگن انداخته و رویش پودر لباسشویی آنزیم دار بریزید. در نهایت آن را در ماشین لباسشویی بیندازید.

 از بین بردن لکه گوجه فرنگی:

ابتدا با آب سرد لکه را شستشو دهید. اسفنجی را بردارید آن را در سرکه سفید بزنید و روی لکه ها بمالید تا رنگها از بین برود. اگر لکه از بین نرفت از پاک کننده لکه استفاده کنید. در مرحله آخر در ماشین لباسشویی بیندازید.

از بین بردن لکه ضدآفتاب:

برای از بین بردن لکه کرم های ضد آفتاب به دلیل چرب بودنشان باید از مایع ظرفشویی استفاده کرد. در وهله آخر هم در ماشین لباسشویی بیندازید.

از بین بردن لکه روغن دوچرخه:

ابتدا پودر بچه را روی لکه بریزید و با دستمال کاغذی چربیش را بگیرید. رو و پشت جایی از لباس که لکه دارد را مایع ظرفشویی بریزید. در آخر لباس را در ماشین لباسشویی بیندازید.

از بین بردن جای سس کچاپ:

با آب سرد قسمتی که سس ریخته را بشویید. اسفنجی را بردارید روی آن سرکه سفید بریزید و روی قسمت لکه شده بمالید . لباس را با پودر تثبیت کننده رنگ با ماشین لباسشویی شستشو دهید.

از بین بردن لکه سس خردل:

برای پاک کردن لکه سس خردل ااز پاک کننده لکه سس روی لباس استفاده کرده و آن را پاک کنید و در نهایت با آب داغ در ماشین لباسشویی ،لباس را بشویید.

پاک کردن لکه بستنی یخی:

لباس را در آب سرد نمدار بیندازید. قبل از انداختن لباس در ماشین لباسشویی آن را در ترکیب  یک چهارم پیمانه سرکه سفید و سه چهارم پیمانه آب بشویید.

چگونه انواع لکه را از روی لباس پاک کنیم؟

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا