خانه داری

مرغ خام را به هیچ وجه نشویید.

مرغ خام را به هیچ وجه نشویید.

یکی از مواردی که مرغ را سمی میکند شستن آن وقتی است که خام باشد. با شستن مرغ خام، مرغ تمیز که نمیشود هیچ کثیفتر و آلوده تر هم میشود.

چرا شستن مرغ خام آن را آلوده تر میکند؟

زیرا باعث میشود مرغ به دلیل اینکه میکروب ها را روی سطح آن پخش میکنید آلوده تر شود. همچنین اگر مرغ خام را بشویید احتمال شمی شدن آن زیاد میشود. 76 نفر به علت همین سمی شدن مرغ خام فوت میکنند. شستن مرغ خام  بر اساس تحقیقات سازمان استاندارد مواد غذایی انگلستان باکتری به نام کمپیلوباکتر را در سطح مرغ پخش میکند که باعث سمی شدن مرغ میشود و باعث ایجاد بیماری های عفونی در بدن میشود.
در مواد غذایی خام و  پخته نشده خصوصا مرغ و گوشت، باکتری کمپیلوباکتر هست. با دست کشیدن و شستن این مواد غذایی باکتری روی سطح آن پخش میشود. توصیه پزشکان این است که قسمتهای اضافی و زائد مرغ را جدا کنید و در پایین ترین قسمت فریزر گوشت و مرغ را قرار دهید. در صورتی که میخواهید داخل روده مرغ را پاک کنید ابتدا دقیق دست هایتان را شستشو دهید و تنها روی قسمت های مورد نطر آب بریزید. به هیچ وجه دستتان را روی مرغ برای تمیز کردنش نکشید.

قبل از اینکه بخواهید مرغ را استفاده کنید بعد از بیرون آوردن آن از یخچال آن را در قابلمه ای از آب داغ انداخته و بپزید. آب این مرغ را پس از پختن بیرون بریزید و به هر شکلی که میخواهید مرغی را که پخته اید سرو کنید.

شستن مرغ خام و احتمال مرگ

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا