فرهنگ و هنر

همه چیز درباره فیلم دختر رضامیرکریمی

همه چیز درباره فیلم دختر رضامیرکریمی

از حضور موفق رضا میرکریمی در جشنواره فجر نمیتوان چشم پوشی کرد. بعد از یک سال حضور نداشتن در جشنواره فجر به سودای سیمرغ برگشته است. فیلم دختر میرکریمی به جشنواره خیلی دیر رسید. نسخه اول فیلم دختر میرکریمی کامل نبوده است و حاوی سکانس های پایانی نبوده است. مجری طرح فیلم دختر میگوید تا آخرین مرحله تمام بازیگران در صحنه حضور داشته اند.

یک ماه از فیلم برداری دختر در آبادان انجام شده است که در لوکیشن آن سی درصد سکانس های فیلم گرفته شده است. مریلا زارعی نقش اول زن این فیلم سینمایی را بازی کرده است.

بازیگران اصلی فیلم دختر چه کسانی هستند؟

مریلا زارعی ،شاهرخ فروتنیان ،ماهور الوند و فرهاد اصلانی بازیگران نقش اصلی این فیلم هستند. در ابتدا شایعه شده بود هدیه تهرانی هم در این فیلم حضور دارد که این اتفاق نیفتاد و مریلا زارعی نقش اصلی زن این فیلم سینمایی را بازی کرد.
رضا میر کریمی برای اینکه فیلم را به جشنواره فجر برساند مراحل فنی کار از جمله جلوه‌های ویژه ،صداگذاری، ساخت موسیقی و  تدوین را با فیلمبرداری شروع کرد. پیش تولید این فیلم سینمایی بسیار طول کشید.میر کریمی در خصوص طول کشیدن پی تولید گفت حامیان فیلم بدقولی هایی کردند . میرکریمی افزود هیچ بانک خصوصی در تهیه این فیلم مشارکت نداشته است.

میر کریمی با فیلم زیر نور ماه به جشنواره فجر رفت و هرسال در جشنواره فجر حضور پیدا کرده است.دو فیلم آخر در جشنواره فجر مورد توجه واقع نشد.  در زمان اکران فیلم سینمایی “یه حبه قند” منتقدان این فیلم را حمایت کردند. “فیلم امروز ” میرکریمی در جشنواره حضور موفقی نداشت اما تحت عنوان نماینده ایران به کادمی اسکار رفت.

مضمون دختر خانوادگی است و مانند دیگر فیلم های میر کریمی دارای تم اجتماعی است. باید دید این فیلم میتواند دوباره میرکریمی را به اوج برساند یا نه ؟

این فیلم به کارگردانی و تهیه کننده کنندگی رضا میرکریمى ساخته شده است. نویسنده دختر مهران کاشانى میباشد.

 

خلاصه داستان دختر:

آقای عزیزی سرپرست بخش تعمیرات و نگهداری پالایشگاه آبادان است. قرار است برای دخترش خواستگار بیاید . در همان روزی که قرار است خواستگار بیاید دختر دیگرش به نام ستاره میخواهد به تهران برود تا در گودبای پارتی یکی از هم‌ دانشگاهیانش شرکت کند. پدر به این سفرش مشکوک میشود و تازه ماجرا شروع میشود.

خلاصه داستان فیلم سینمایی دختر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا