خانه داری

شستن سریع کفشهای کتانی کثیف

شستن سریع کفشهای کتانی کثیف:

افراد خوش تیپ عاشق کتانی های سفید هستند. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که همواره کتانی میپوشید و از تمیز کردن آن همیشه در عذاب هستید به نکات زیر توجه کنید. در زیر طریقه شستن کفش کتانی را آموزش میدهیم.شستن کتانی رنگ روشن همیشه دغدغه زیادی برای کتانی پوشان ایجاد کرده است. زیرا کتانی ها بافتشان حساس است و سخت تمیز میشوند. کتانی ها را اصلا نباید در ماشین لباسشویی بیندازیم زیرا قالب آن دیگر مثل اول نمیشود و قالب کفشتان تغییر میکند واستایلش از بین میرود.

چگونه کتانی های خود را تمیز کنیم؟

برای تمیز کردن کفش های کتانی خود وسایل زیر را فراهم کنید و خیلی راحت تمام لکه های کفش خود را از بین ببرید. روش زیر برای تمام کتانی ها و با هر رنگی که هستند توصیه میشود.

وسایل مورد نیاز برای شستن کتانی:

 مسواک

1/2 پیمانه جوش شیرین

1/2 پیمانه سرکه

یک بطری

جوش شیرین را به همراه سرکه در یک بطری بریزید و خوب مخلوط کنید. این مخلوط دارای خواص ضد قارچ و ضد باکتری میباشد. با مسواک مواد مخلوط شده را روی کفش بمالید. برای تمیز کردن دوختهای سفید روی کفش از اسفنج استفاده کنید. اجازه دهید مواد نیم ساعت روی کفش های کتانی باقی بمانند. بعد از نیم ساعت کفشها را بشویید و برای خشک شدن در هوای آزاد بگذارید.
ابتدا سرکه و جوش شیرین را داخل بطری مخلوط کنید. این ترکیب هم بی خطر است و هم خاصیت ضد باکتری و ضد قارچ دارد.

نکاتی که باید در خرید کفش کتانی به آن توجه کرد:

 کفش های کتانی میبایست به صورت روبسته باشد . زیرپوش  کفش کتانی  باید کاملا نرم  و سفت باشد. در ساخت کفش های کتانی حتما باید از مواد شیمیایی استاندارد استفاده شود. وقتی قصد دارید یک کفش کتانی بخرید حتما به نرمی آن توجه کنید. کفش را بو کنید. اگر کفش کتانی مورد نظر بوی نفت سوخته داد یعنی آن کفش کتانی مرغوب است و کیفیتش بالا است. در هنگام پوشیدن کفش های کتانی آرام پایتان را داخل کفش کنید و بندش را دور پایتان نپیچید. هر چند وقت یکبار کفش های کتانی خود را بشویید زیرا بدلیل اینکه منبع میکروبها و آلودگی ها هستند باعث رشد قارچ ها میشوند.

شستن کفش های کتانی سه سوت

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا