روانشناسی

ویژگی های یک رابطه ایده آل چیست؟

ویژگی های یک رابطه ایده آل چیست؟

The ideal relationship

چه رابطه ای ایده آل است؟

14نشانه زوج های موفق چیست؟

1- پیشرفت رابطه زمانی دیده میشود که قادر باشید با شریک زندگیتان خیلی صادقانه و راحت در رابطه با فکرهایتان صحبت کنید. در رابطه ایده آل هیچ خط قرمزی برای موضوعی وجود ندارد. رابطه موفق و ایده آل در واقع رابطه ای است که حرف های دختر و پسر توسط یکدیگر شنیده شود. پس ارتباط دو طرفه گامی مهم برای پیشرفت رابطه میباشد.

2- عشق معنایش این نیست که همیشه پیش هم باشید. وقتی دو نفر وارد یک رابطه میشوند خیلی طبیعی است که بیشتر وقتشان را با هم بگذرانند. اما این نکته باید رعایت شود که علاقه مندی های طرفین باید در نظر گرفته شود و زمانی رابرای خودشان  و با  دوستانشان بگذارند. در واقع باید ضمن پیشرفت شخصیت زوجی دو نفر، شخصیت فردی هر کدام حفظ شود.

3- در یک رابطه داشتن اختلاف نظر طبیعی است. اگر دو نفر هیچ اختلاف نظری نداشته باشند غیرطبیعی است. در رابطه سالم دو نفر دعواهایشان هم عادلانه و سازگار است. در رابطه ایده آل هیچ دو نفری به همدیگر برچسب نمیزنند و طرف مقابل را تحقیر نمیکنند. اگر اختلاف نظری وجود داشته باشد باید نظر طرف مقابل را فهمید و رابطه را بهبود بخشید نه اینکه از یکدیگر امتیاز بگیرید. اگر هم یکی از طرفین اشتباه میکند و این موضوع را منوجه شد باید عذرخواهی کند.

4- شما باید علاوه بر دوست داشتن شریکتان ،خودتان را هم دوست داشته باشید . رابطه نباید براساس یک رویا باشد. قطعا هیچ دو نفری کامل نیستند و نقص هایی دارند. همدیگر را بر اساس معیارهایی که هر کدام دارید بپذیرید نه اینکه منتظر تغییر طرف مقابلتان باشید.

5-تصمیم گیری ها را دو طرف باید انجام دهند. مثل اینکه چند بچه بیاورید یا چه فیلمی را برای تماشا کردن انتخاب کنید. اگر مثلا برای دیدن فیلم اختلاف نظر داشتید یکبار طبق سلیقه زن عمل کنید یکبار طبق سلیقه مرد.

6- اگر رابطه ای سالم باشد این رابطه مملو از شادی و نشاط است البته این جمله به این معنی نیست که باید همیشه خنده رو باشید اما باید زمینه زندگی شما شاد باشد.

7- در رابطه ممکن است همسرتان تا دیروقت کار کند یا زمانی میرسد که شما مجبور میشوید از والدینتان مراقبت کنید . این از مسائل طبیعی زندگی است. مهم این است که در بلند مدت به این نتیجه برسید که زندگیتان متعادل است.

8- اگر کسی را که دوست دارید با ادب و مهربانی باید با او رفتار کنید. نگران حالش شوید. اگر به بقیه بیشتر از شریک زندگیتان احترام میگذارید کار اشتباهی میکنید زیرا اولویت اول زندگی شما همسرتان است.

9- پایه یک رابطه سالم اعتماد است. رابطه نباید رمزی درونش وجود داشته باشد. اگر به شریکتان اعتماد ندارید همیشه دچار تردید هستید و میبایست رفتارهای او و خودتان را در حضور مشاور مطرح کنید و ار مشاور کمک بگیرید.

10-در رابطه ایده آل اگر تحت شرایط خاصی ملاحظه شریکتان را نمیکنید و حرف ها و کارهایی انجام میدهید که طرف مقابلتان آزرده میشود هر چند ناراحت هم شوید با هم همدیگر را میبخشید.

11- ارتباط قوی بین زوجها و صمیمیت بینشان از دیگر عوامل رابطه سالم و موفق است.

12- خانه باید به گونه ای باشد که وقتی از سرکار برمیگردید آرامش سراسر وجودتان را فرا بگیرد. البته نه اینکه هیچ اختلاف نظری نداشته باشید یا اصلا دعوا نکنید. اگر اوضاعتان سخت شد با حرف زدن مسائلتان را حل کنید.

13- اگر به جای حرف زدن با همسرتان بر سر مشکلی که دارید با دیگران حرف میزنید رابطه شما مشکل دارد.

14- در رابطه سالم و ایده آل جملات عذر می‌خواهم ، دوستت دارم و مچکرم زیاد شنیده میشوم.

ویژگی های رابطه ایده آل چیست؟

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا