مشاوره زناشویی

درمان اختلال نعوظ( Erectile Dysfunction)

Erectile Dysfunction

چگونه میتوان ناتوانی جنسی را برطرف کرد؟ اختلال نعوذ چیست؟

دکتر محمدرضا صفری‌نژاد جراح و متخصص بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری میگوید: یک نوع از اختلالات جنسی اختلال نعوظ میباشد. حدود 1/5 آقایان به اختلال نعوظ مبتلا هستند. اختلال نعوظ بسیار شایع است. احتمال دارد فردی به اشتباه فکر کند بیمار است. پزشک باید تشخیص این را بدهد فرد دچار بیماری اختلال نعوظ است یا خیر. اگر یک فرد با درد گرفتن در ناحیه قفسه سینه به دکتر برود و بگوید دچار سکته قلبی شده است تنها با اتکا به ادعای آن مرد نمیتوان گفت به سکته قلبی دچار شده است.
در روابط زناشویی اگر یک مرد در بیشتر از پنجاه درصد اوقات در رسیدن به نعوظ و یا حفظ نعوظ تا آخر رابطه جنسی دچار مشکل باشد مبتلا به بیماری اختلال نعوظ است. اگر یک مرد گاهی در نعوظ به مشکل برمیخورد بیمار نیست و همه آقایان در زندگی خود به این مشکل دچار میشوند. در این گونه موارد نیاز به تجویز دارو نیست و نباید فرد احساس کند بیمار است.
اگر مردی به اختلال نعوظ مبتلا باشد و دلیل آن تعیین شود در بیشتر موارد قابل درمان است. در مواردی این موضوع قابل درمان نیست و بیمار نباید هزینه های زیادی دیگر بپردازد.

در این میان اگر مردی طبق تعریف دارای اختلال نعوظ باشد، باید به دقت بررسی و علت آن مشخص شود. در بسیاری از موارد اختلال نعوظ قابل درمان است و در تعدادی از موارد نیز این درمان نمی‌شود و باید به بیمار صراحتا گفته شود تا از هزینه‌های زیادی جلوگیری شود.

برای درمان اختلال نعوظ باید علت تشخیص داده شود و طبق علت درمان شود. شبکه های ماهواره ای با تبلیغات دروغین فراوان مردم را به خرید انواع داروها برای درمان اختلال نعوظ تشویق میکنند که به هیچ عنوان به هیچکس توصیه به خرید این محصولات نمیشود. پس باید دانست اختلال نعوظ همیشه قابل درمان نیست و هیچ بیماری از راه دور قابل تشخیص نیست.

اختلال نعوظ به 2 دسته تقسیم میشود:

 

اختلال نعوظ ارگانیک یا جسمی

اختلال نعوظ سایکوژنیک یا روانی

برای جدایی اختلال نعوظ جسمی یا اختلال نعوظ روانی از تست مخصوصی استفاده میشود. نام این تست RigiScan  ریژی اسکن نام دارد.دقت این تست بالای 90 درصد است. در تست ریژی اسکن به آلت تناسلی فرد یک الکترود حساس وصل میکنند و اطلاعات مهم از اینکه یک مرد چگونه نعوظ میشود بدست می آید . بعد از اینکه مشخص شد بیمار اختلال نعوظ روانی یا اختلال نعوظ جسمی دارد برای درمان این بیماری اقدام میشود.
اختلال در نعوظ

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا