آرایش و زیبایی

کم هزینه ترین راه برای خلاصی از موی زائد چیست؟

اگر به دنبال کم هزینه ترین درمان برای موهای زائد خود هستید یا تحمل درد کشیدن برای زدودن موهای زائد خود را ندارید ما راه حلهای زیر را توصیه میکنیم.

چگونه موهای زائد خود را بدون درد از بین ببریم؟

داشتن موی ضخیم برای خانم ها خیلی آزاردهنده است. بسیاری از خانم ها دنبال راهکارهایی برای زدودن موهای ضخیم و زائد خود هستند و برای این که موهایشان را از بین ببرند از لیزر و اپیلاسیون و … استفاده میکنند.استفاده از این روشها موقتی هستند و به دنبال آن برای پوست مضراتی را ایجاد میکنند. برای از بین بردن موهای خود ما روشهای خانگی را توصیه میکنیم. این روشها درد ندارند و به نسبت ماندگاری طولانی تری دارند.

روش اول آرد ذرت برای از بین بردن موهای زائد:

یک قاشق چای خوری آرد ذرت را با یک قاشق چای خوری شکر و یک عدد تخم مرغ مخلوط کنید. خمیر بدست آمده را روی موهای ضخیم خود بمالید و اجازه دهید روی پوستتان خشک شود. بعد از خشکیدن آن را از روی پوست بریزید. هفته ای دوبار از این روش استفاده کنید.

برگ ریحان و پیاز

12 برگ ریحان تازه و پوسته 2 پیاز را بردارید. این دو را با هم خرد کنید و روی جاهایی از صورتتان که موی زائد دارد بگذارید. به مدت یکماه از این روش استفاده کنید تا از شر موهای زائدتان برای همیشه راحت شوید. البته جنس پوست خودتان را هم در نظر بگیرید.

زردچوبه

هندی ها برای از بین بردن موی زائد خود از زردچوبه استفاده میکنند. زردچوبه را با شیر با نسبت 2 به 1 با هم ترکیب کنید. این ترکیب را روی شعله قرار دهید و آنقدر هم بزنید تا به شکل خمیری شود و سپس بگذارید سرد شود. در آخر یک قاشق غذاخوری آرد و  کمی شکر یا نمک به این خمیر تهیه شده اضافه کنید.

قبل از استفاده از این خمیر کمی ذرت به مناطقی که قصد پاکسازی آنها را دارید بزنید و لایه نازکی از خمیر در جهتی که مو رویش یافته پخشش کنید و با یک پارچه تمیز آن را بپوشانید. بعد از ربع ساعت خمیر به پوست جذب میشود. پارچه را 15 دقیقه بعد بردارید و با آب گرم پوست را بپوشانید. دو مرتبه در هفته این کار را انجام دهید تا زود نتیجه بگیرید. قندی که در این ترکیب وجود دارد برای پاکسازی پوست مفید است. شیر موجود در خمیر هم برای نرمی و صافی پوست خوب است.

آرد نخود

بهتر است نخود را خودتان آردش کنید. سپس آرد نخود را با چند قطره روغن دلخواهتان مانند روغن زیتون مخلوط کنید. یک خمیر بدست می آید که آن را در قسمتهایی که مو رشد میکند بمالید و اجازه دهید خشک شود. در حالی که خمیر دارد خشک میشود آن قسمت را با دست آرام ماساژ دهید تا لایه برداری از روی پوستتان انجام شود. هفته ای 2 بار این عمل را انجام دهید تا نتیجه را ببینید.

لیمو و شکر برای از بین بردن سیبیل زنان

مقداری آب را با شکر و لیمو ترکیب کنید و آن را پشت لب بمالید و بگذارید ربع ساعت بماند بعد با آب سرد پشت لب را شستشو دهید.

جوی دوسر

به علت داشتن آنتی اکسیدان برای پوست مفید است. 1/2 قاشق چایخوری جوی دوسر که آرد شده است را با شش تا هشت قطره آبلیمو  و یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. سپس این مایه را آرام و به صورت دایره وار روی صورت بکشید و 2 تا سه دقیقه  در جهت رشد مو بمالید. 2 تا 3 مرتبه این کار را در هفته انجام دهید.

عسل و لیمو

 

یک لیموی تازه را با 4 قاشق چایخوری عسل ترکیب کنید و هم بزنید تا بشکل خمیر چسبنده شود. این خمیر را در جهت رویش موی زائد بزنید و 15 دقیفه بگذارید تا بماند و بعد صورت را با آب ولرم بشویید. هفته ای دو سه مرتبه این کار را انجام دهید. این کار پوستم لطیف میکند.

چای نعناع

برای تنظیم سطح هورمون آندروژن که موهای زائد را ایجاد میکنند چای نعناع بنوشید. یک فنجان آب را جوش بدهید و بعد از جوش آمدن 1 قاشق چایخوری نعناع خشک یا 5 6 تا برگ نعناع تازه درون آن بریزید. از روی شعله ظرف را بردارید و 5 دقیقه اجازه دهید آب با نعناع با هم ترکیب شوند و دم بکشد. نعناع را کامل در آب فشار داده تا عصاره اش وارد آب شود. این چای را نوش جان کنید. با نوشیدن این چای هر روز خود را از شر موهای زائد راحت کنید.

 لانولین و عرق رازیانه

 یک قاشق غذاخوری لانولین  را روی شعله کمی بگذارید و بعد از این که نرم شد هم بزنید، در مرحله بعد عرق رازیانه را به  اندازه 100 گرم به آن کم کم اضافه کنید و تا وقتی که همه عرق رازیانه توسط لانولین جذب بشود و به رنگ سفید درآید خوب هم بزنید. لایه ای از این کرم را روی پوست تمیز شده بمالید. یک ساعت منتظر بمانید، سپس با پنبه صورت را پاک کنید.  هفته ای 3 بار از این کرم مصرف کنید تا موهای زائدتان سست شود.

ماش سبز و شنبلیله

اگر به یکباره موی ناخواسته ای در شما میروید . پودر شنبلیله  و پودر ماش را به میزان مساوی بردارید و آنها را با آب مخلوط کنید تا خمیر شود. این خمیر را به صورت یکنواخت روی صورتتان بمالید و 15 دقیقه بگذارید تا بماند . وقتی خشک شد با یک پارچه نرم خشک آن خمیر را از پوست جدا کنید. از این خمیر مرتب استفاده کنید تا موهای زائدتان را از بین ببرید.

 آرد ذرت و سفیده تخم مرغ

سفیده یک تخم مرغ را جدا کنید و با شکر و آرد ذرت مخلوط کنید تا یک خمیر چسبناک ایجاد شود. خمیر بدست آمده را پشت لب بزنید و 40 دقیقه بگذارید بماند. بعد آن را بکشید و بردارید.

پوست گردو

از پوست گردو برای زدودن موهای زائد و سفید کردن دندانها استفاده میشود. مقدار زیادی پوست گردو را بردارید و آنها را بسوزانید و خاکستر ناشی از آن را در آب بریزید (یک لیتر آب در ازای یک قاشق غذاخوری خاکستر) و 12 ساعت بگذارید تا بماند. یک پنبه را به آن آغشته کنید و به محل موی زائد بزنید. این کار را چند بار در روز انجام دهید و 15 دقیقه بگذارید تا بماند.

چگونه از شر موهای زائد خلاص شویم؟

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا