خانواده

درمان بیش فعالی کودک بدون دارو

چگونه با کودک بیش فعال رفتار کنیم؟

برای مدیریت بیش فعالی کودکتان موارد زیر را رعایت کنید:

مکمل‌های روغن ماهی

روغن ماهی به دلیل داشتن اسیدهای چرب امگا۳ مثل DHA و EPA  غذای مغز نامیده میشود چون عملکرد مغز را تقویت میکنند و کم توجهی ، افسردگی و بیش فعالی را در فرد کاهش میدهند.

به خانم های باردار هم خوردن ویتامین‌های حاوی امگا۳ توصیه میشود زیرا منجر به رشد مغز جنین میشود. اگر به فرزند بیش فعال هم مکمل روغن ماهی بدهیم در رفتارش شاهد تغییرات چشمگیری خواهیم بود. بدن قابلیت تولید این اسیدهای چرب را ندارد.

همه بچه های بیش فعال مثل هم نیستند و با هم تفاوتهایی دارند. ممکن است هر کودک به درمان واکنش خاص خودش را نشان دهد. مثلا بچه هایی هستند که مواد غذایی روی آنها تاثیر زیادی دارد مثلا بعضی بچه ها ممکن است اگر مواد غذایی زرد و قرمز مصرف کنند نشانه های بیش فعالی در آنها بیشتر دیده شود.

بعضی ها اگر غذاهایشان بی رنگ باشد با دنیای اطرافشان بهتر ارتباط برقرار میکنند و تمرکزشان بیشتر میشود. با رنگی کردن غذاها دوباره حالت بیش فعالی در آنها برمیگردد.

یکی از مواردی که در رژیم غذایی بچه های بیش فعال باید حذف شود مواد غذایی حاوی افزودنی، مواد مصنوعی و نگه دارنده ها میباشد تا از این طریق کودک به آرامش برسد. برای کنترل این اختلال باید رژیم غذایی داشته باشند.

رفتار درمانی

رفتار درمانی برای بیش فعالی کودکان بسیار مهم است. باید در هنگام بازی یکسری رفتار به کودک یاد داد بدون اینکه خودش متوجه باشد. باید وارد یک نقشی بشویم و با کودک بازی کنیم. باید در زندگی آن کودک را با کارهای خوبش تشویق کرد.

  سلامت روانی با سلامت گوارشی ارتباط مستقیم دارد.

گاهی زمانی که دچار دلهره میشوید و نگرانی به سراغتان می آید شکمتان دچار درد میشود. یا ممکن است دچار اسهال عصبی بشوید. بین معده ، روده و روان رابطه مستقیم وجود دارد. برای کمک به روده‌ و معده تان پروبیوتیک‌ها بهترین گزینه هستند زیرا حاوی باکتری‌های خوب و مخمرهای زیادی هستند که به روده و معده شما کمک زیادی میکنند. پروبیوتیک‌ها  نوعی مکمل هستند که برای همه افراد مناسب است و ضرری ندارد و مانع از بروز مشکلات گوارشی میشوند. اما قبل از مصرف با پزشکتان هم مشورت کنید.
به عنوان نکته آخر بدانید مغزی سالم تر است که روده و معده سالم تری دارد. پس این نکته را برای بچه های بیش فعال در نظر بگیرید.

درمان بچه های بیش فعال بدون دارو

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا