آرایش و زیبایی

نکاتی برای خرید عینک آفتابی

برای خرید عینک آفتابی به توصیه های یک متخصص چشم که در زیر آمده توجه کنید.

دکتر محمودرضا پناهی‌بزاز میگوید عینکهای آفتابی استاندارد اشعه ماوراءبنفش را در طول موج 400 نانومتر و پایین‌تر جذب میکند. این متخصص چشم افزود تمام افراد در همه فصل ها باید از عینک آفتابی استفاده کنند. با این وجود اهمیت استفاده از عینک آفتابی در فصل تابستان افزایش میابد. برای خرید عینک آفتابی چیزی که مهم است این است که عینک آفتابی  قابلیت جذب اشعه ماوراءبنفش را در طول موج 400 نانومتر  و پایینتر را داشته باشد.
عینکهای آفتابی که دارای دسته پهنتر و فریم بزرگتری هستند چون تمام کره چشم را پوشش میدهند استاندارد بالاتری دارند زیرا از ورود اشعه به چشم جلوگیری میکنند. از دیدگاه این متخصص چشم عینکهایی که دارای رنگ خاکستری یا قهوه ای باشند از همه بهترند.

راههای برای تشخیص عینک آفتابی اصل:

باید زیر شيشه عينک فتوکروميک یک تکه مقواي تيره  قرار دهیم و عینک آفتابی را روی شیشه قرار دهیم بطوریکه سطح آن را کاملا بپوشاند و به مدت 0.5 دقیقه روبرروی نور آفتاب قرار دهیم. در کنار آن باید یک شیشه مشابه بگذاریم و بعد از 0.5 دقیقه میزان تیره شدن هر دو را مقایسه کنیم. اگر تفاوتی بین آنها نبود یعنی عینک آفتابی قابلیت جذب پرتوهاي ماوراء بنفش را ندارد.

یک روش دیگر این است که در فاصله 40 سانتي متري  و از داخل عدسی  به اشیا نگاه کنیم و بشکل دورانی آن را تکان دهیم. درصورت هر گونه تغيير شکل در اشياء ، جابجایی و چرخش عدسی عینک نامناسب است.

عینک آفتابی خوب

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا