پزشکی و سلامت

استامینوفن(Acetaminophen) و افسردگی

Acetaminophen

استامینوفن روی روح و روان تاثیرات زیادی دارد. مصرف استامینوفن روی سلامتی ما اثرات نامطلوبی را میگذارد.مسکن استامینوفن دارای عوارض جسمی و روحی است.

همانطور که میدانیم از بین مسکن ها، قرص استامینفن خیلی مورد استفاده مردم قرار میگیرد. این مسکن میتواند احساسات خوشایند و مثبت ما را از بین ببرند. طبق تحقیقات انجام شده بر روی افرادی که مسکن استامینفن خورده بودند این افراد با دیدن منظره زیبا احساسات کمتری نسبت به افراد عادی از خود نشان میدادند. ماده تشکیل دهنده مسکن تیلنول ، استامینوفن است. این مسکن پر مصرف در همه خانه های آمریکایی وجود دارد. اثرات مخرب این دارو به تازگی کشف شده است. دلسوزی افرادی که استامینوفن مصرف میکنند کمتر است. افرادی که مسکن میخورند همدلی کمتری میکنند و زندگی آنها و روابط زناشویی آنها سرد تر است.
در کل مصرف کنندگان استامینوفن احساساتی نیستند و غالبا افراد سردی هستند. استفاده از استامینوفن احتمال ابتلا به  انقباض دستگاه گوارش فوقانی را بالا میبرد. استفاده مکرر و مدت طولانی از مسکنهایی مانند ایبوپروفن و سایر مسکن ها سلامت قلب را هم به خطر می اندازد. برای درمان سر درد و دردهای دیگر بهتر است از مسکن های طبیعی استفاده شود.

قرص استامینوفن و عوارض آن

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا