آرایش و زیبایی

راهکارهایی برای از بین بردن جوش صورت( Acne)

Acne

برای کنترل و درمان آکنه رژیم غذایی مخصوصی هنوز  پیدا نشده است.

باید دانست هر خواکی و غذایی که مصرف میکنید، داخل  پوست هم می‌رود. مصرف غذاهای روغنی باعث میشود  پوست هم از آن تغذیه کند. خارج شدن روغن مازاد از  پوست باعث بروز جوش و آکنه  می‌شود.

رعایت نکات زیر باعث کنترل چربی پوست و آکنه میشود.

از خوردن ماهی غافل نشوید. ماهی های چرب منبع خوبی از امگا۳ هستند. امگا 3 در واقع اسیدی است که التهاب را رفع میکند و منافذ را باز میکنند که از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری میشود. برای مثال منبع غنی از اسیدهای چرب امگا۳  ماهی سالمون و ساردین میباشند.

غذاهایی مصرف کنید که به پاکسازی بدن شما کمک میکنند. به خصوص غذاهایی که مزه تند یا تلخی دارند. این غذاها ایجاد جوش و آکنه را کاهش میدهند. کلم بروکلی ،پیاز، کلم،ریشه‌ی چغندر ، سبزیجات تند و تیز ،مارچوبه و کاهو به از بین رفتن آکنه و جوش و از بین رفتن لکه ها کمک میکند.

از خوردن لبنیات پرچرب، چیپس و شکلات بپرهیزید زیرا باعث بروز آکنه میشوند.

از خوردن انگور قرمز غافل نشوید زیرا هسته و میوه آن شامل مواد طبیعی و آنتی اکسیدان است که باعث کاهش تورم و التهابهایی مثل  صدفک و اگزما میشود. انگور قرمز در درمان جوش ایده آل است. هرگونه آلرژی روی پوست توسط انگور قرمز کنترل میشود.

مصرف غذاهای پر چرب میتواند در جوش زدن موثر باشد.

از لبنیات کم چرب و متعادل با نیاز خود استفاده کنید

بهترین غذای پوست ویتامین E  است. آواکادو سرشار از ویتامین E و C است و مرطوب کنندگی در پوست ایجاد میکند.خوردن متداوم آواکادو باعث کاهش التهابات پوستی‌ میشود.

از رازیانه استفاده کنید. رازیانه یک پاک کننده طبیعی است . خوردن رازیانه راهی کم هزینه برای داشتن پوست بدون لک است.همچنین رازیانه سموم و آلودگی ها را از پوست و بدن خارج میکند و تورم را رفع میکند و همچنین باعث تسریع هضم غذا میشود.

برای میان وعده های خود از میوه جات و سبزیجات استفاده کنید.

رژیم غذایی خوبی داشته باشید.

سبزیجات رنگی پر از آنتی اکسیدان هستند که باعث از بین رفتن رادیکال های آزاد بدن میشوند. در روز حداقل یک مشت سبزیجات بخورید.

سیر بخورید . زیرا سیر حاوی یک ماده‌ی شیمیایی طبیعی به نام  آلیسین است که با باکتری‌های خطرناک و ویروس ها که در پوست ایجاد آلودگی میکنند مبارزه میکند و آنها را رفع میکند و از زدن جوش جلوگیری میکند.

در طول روز آب کافی بخورید.

اگر با خوردن غذای خاصی جوش میزنید دیگر آن غذا را نخورید.

از خوردن قند و شکر بپرهیزید و بجای آن میوه و سبزی بخورید.

غذاهای دریایی مثل ماهی ها ، حبوبات ، میوه ها وسبزیجات و غلات سبوس ‌دار را در برنامه غذاییتان قرار دهید.

اگر  برای جوش های خود داروی تتراسایکلین استفاده میکنید 1.5 ساعت قبلش و 2 ساعت بعدش لبنیات نخورید زیرا لبنیات جذب دارو را کاهش میدهد.

ویتامین A و روی اگر به اندازه کافی به بدن برسند در کنترل آکنه موثرند.

داشتن استرس از عوامل بروز جوش است پس آرامش خود را حفظ کنید.

جوش و آکنه

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا