پزشکی و سلامت

خواص کلیه آجیلها برای هر بیماری چیست؟

اگر میخواهید کلسترولتان پایین بیاید از بادام زمینی ، گردو و پسته غافل نشوید.

همه ی مغزیجات اسیدهای چند زنجیره ای و تکی غیراشباع دارند. پس مغزیجات میتوانند در افزایش چربی خوب خون (HDL) و کاهش چربی بد خون (LDL) موثر باشند. طبق تحقیقات مصرف مداوم و روزانه مغزهای تازه و خام بین 9 تا 20 درصد باعث کاهش کلسترول خون میشود.

در بین مغزهای گوناگون پسته و گردو و بادام زمینی اسیدهای چرب غیراشباع زیادی دارند و کلسترول خون را میتوانند کاهش دهند. بعد از سه مغز نامبرده بادام در جایگاه دوم و فندق در جایگاه سوم به عنوان کاهش دهنده کلسترول قرار دارند.

اگر میخواهید فشار خونتان پایین بیاید بادام بخورید.

 

در بین مغزهای مختلف بادام منیزیم زیادی دارد. در هر 100 گرم بادام 67 درصد منیزیم وجود دارد. بادام در جلوگیری از ظهور بیماریهایی مثل فشار خون و سکته قلبی موثر است. اگر روزانه 5 تا 8 بادام مصرف کنید از گرفتگی عروق پیشگیری میکنیم و گردش خون را آسان میکنیم. با مصرف بادام به دلیل تنظیم قند خون ابتلا به دیابت بین 15 تا 20 درصد کاهش میابد.

پسته مناسب برای کاهش چربی ، قند خون و فشار

اگر در 2 وعده و هر وعده 5 عدد پسته در طول روز مصرف کنیم این کار باعث کاهش فشار خون سیستولیک  میشود و به دنبال آن کلسترول هم کاهش میابد. همچنین ترکیبات موجود در پسته قند خون را تنطیم میکند.

بیماران قلبی و مغزی بهتر است گردو بخورند.

 

گردو تنها آجیلی است که خوردن آن با خوردن ماهی از نظر دریافت اسیدهای چرب امگا 3 برابر است. مصرف 2 تا 3 عدد گردو کامل ارزش غذایی اش به اندازه 200 گرم گوشت ماهی است. با مصرف گردو به دلیل انعطاف عروق ناشی از مصرف آن به سلامت قلب و گردش خون بهتر کمک میکند. همچنین امگا3 باعث میشود از ابتلا به زوال عقل جلوگیری شود.

کم خون ها بهتر است بادام زمینی بخورند.

 

وجود فولات و آهن غیرهِم زیاد در بادام زمینی سبب شده مغز بادام زمینی یکی از بهترین میان وعده ها برای افراد کم خون باشد. بادام زمینی دارای مقدار خوبی  منیزیم و ویتامین B6  میباشد در نتیجه می تواند باعث جذب بهتر آهن در بدن افراد خصوصا کم خونها شود.

 

آقایان برای جلوگیری از پروستات بادام هندی بخورند.

با خوردن  10 بادام هندی خام  در روز می توان حدود 55 میکروگرم سلنیوم  وارد بدن  کرد و تا حد قابل قبولی خطر ابتلا به سرطان پروستات را  کاهش داد. مردان بالغ  باید  روزانه 200 میکروگرم سلنیوم مصرف کنند.

جلوگیری از پروستات در مردان با تخمه کدو

تخمه کدو  مقدار زیادی روی  دارد. در نتیجه از ابتلا به سرطان پروستات جلوگیری میکند. داشتن آنتی اکسیدان ها و چربی های زیاد  در تخمه کدو  کمک شایانی  به درمان بزرگی خوش خیم پروستات میکند.

بادام برای کسانی که رژیم دارند خوب است.

کسانی که قصد کاهش وزن دارند بهتر است بادام مصرف کنند.

بین  آجیلهای گوناگون ، در هر 28 گرم بادام  فقط  160 کیلو کالریوجود دارد  که کمترین کالری را وارد بدن میکند.

نکته:

فندق تازه دارای ویتامین C است. پس در کنار غذاهی گوشتی میتواند مصرف شود تا به جذب بهتر آهن کمک کند.

خواص آجیل

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا