آموزش

انتشار کتاب رژیم غذایی براساس گروه خونی(Diets based on blood group)

Diets based on blood group

کتاب رژیم غذایی گروه خون، به نویسندگی دکتر آدامو در سال 1381 درایران حق چاپ گرفت و منتشر شد .
نویسنده این کتاب معتقداست چهره هیچ دو انسانی در روی زمین یکسان نیست همچنان که اثر انگشت ، خطوط لب ها و یا آهنگ صدا مشابه نمی باشد به همین جهت هیچ دو شاخه گیاهی یا لانه برفی یک شکل نیستند ازاین رو احساس وی بر این اساس است که تمامی مردم با یکدیگر تفاوت دارند.

 بنابراین منطقی به نظر نمی رسد که همه انسان ها غذای یکسان مصرف کنند .با توجه به موقعیت فیزیکی ، میزان قدرت و ضعف افراد نیازهای غذایی نیز متفاوت است. به گفته دکتر آدامو تنها راهی که بیمار برای سالم ماندن و غلبه بر امراض مختلف دارد سازگار کردن خویش با نیازهای خاص است .  دکتر آدامو نوع خون را به منزله راه چگونگی رسیدن به سلامتی و درمان بیماری ها می داند همچنین معتقداست نشاط جسم و قدرت روح درهرگروه خونی تعیین کننده استعداد انسان ها برای ابتلا به انواع بیماری هاست.  به همین ترتیب غذایی که باید مصرف شود و ورزش هایی که لازم است انجام شود باید بر حسب نوع گروه خونی باشد . در کتاب رژیم غذایی گروه خون همچنین می خوانیم نوع گروه خونی تعیین کننده سطح انرژی افراد ، توانایی جهت سوزندان انواع کالری و واکنش افراد در مقابل فشارهای روحی و شخصیتی است پس از مطالعه و تحقیقات صورت گرفته در این کتاب می خوانیم گروه خونی O   قدیمی ترین و گروه خونی A  متقارن با شکل گرفتن اجتماعات بوجود آمده است .
همچنین گروه خونی B   نتیجه مهاجرت انسان ها به مناطق شمال و سردسیر بوده است که بر همین اساس گروه خونی AB   انطباقی از شرایط جدید محسوب می شود . در کتاب رژیم غذایی گروه خون مواد غذایی مورد نیاز اهم  از پروتئین ها ( حیوانی ، گیاهی )، لبنیات ، غلات ، نان و شیرینی ، سبزیجات ، میوه ها ، چاشنی ها و حتی ورزش های مناسب برای هر گروه خونی به تفکیک توضیح داده شده است .همچنین استعداد هر گروه خونی به بیماریهای مختلف نیز در این کتاب مشخص شده است .
به طور مثال می خوانیم برای افرادبا گروه خونی o مصرف گوشت بیشتر از سایر گروه های خونی توصیه می شود و یا افرادی که دارای گروه خونی A هستند بهتر است سبزیجات را غذایی اصلی و روزمره خود کنند . دکتر آدامو بر این باور است که نوع گروه خونی ، کلید توانایی بدن انسان برای شناسایی خود از غیر خود است .وی معتقد است که لکتین موجود در غذاها با هر گروه خونی با توجه به وضعیت مترشحه هر فرد واکنشی مختلف ارائه می د هد. در بخش هایی از کتاب رژیم غذایی گروه خون به این موضوع اشاره می شود که لکتین هایی که با آنتی ژن های مختلف هر گروه خونی تعامل دارند در واقع ناسازگار و مضر هستند به همین دلیل انتخاب غذاهای مختلف و سازگار با هر گروه خونی برای به حداقل رساندن این واکنش ها بالکتین بسیار مهم است .   این کتاب 296 صفحه ای تا کنون سه نوبت در ایران با تیراژ سه هزار نسخه توسط انتشارات دالاهو کتاب منتشر شده است .

انتشار کتاب آشپزی بر اساس گروه خونی

گردآورنده : مرجان حسینی

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا