اجتماعی

بازیگران و اینستاگرام(instagram)

instagram

به لطف اینستاگرام(instagram) این روز‌ها کافی است چند پلان یا چند سکانس در یک فیلم شانه تخم مرغی یا سریال آبکی بازی کنید تا بتوانید به شهرتی خارق العاده در این شبکه اجتماعی برسید. اصلا لازم نیست هنر خاصی به خرج دهید، چه اهمیتی دارد که در پرونده کاریتان بیش از 2 یا 3 کار معمولی ندارید، شما به هدفتان رسیده‌اید، یک عالم فالوور دارید که برایتان لایک می‌فرستند.در این شماره، نگاهی طنزآمیزکرده‌ایم به چگونگی مشهور شدن این چهره‌ها و ابزار لازم برای این کار.

وقتی همه چیز آسان می‌شود

تا خیلی وقت پیش هم نه، تا همین 3 یا 4 سال پیش اگر می‌خواستید مشهور باشید، طرفدار داشته باشید، هیچ راهی جز راه‌های رسمی نبود، یا باید بازیگری می‌کردید، یا خواننده می شوید و … تازه همین جوری هم نمی‌شد مشهور شد باید چندین کار هیت ارائه می‌دادید تا تازه رسانه‌های رسمی به سراغتان می‌آمدند، تلویزیون و رادیو و این‌ها هم نه، خیلی معروف می‌شدید فوق فوقش یک مجله‌ای می‌آمد با شما یک مصاحبه‌ای می‌گرفت، خیلی هم مجله مذکور اگر به شما لطف می کرد روی جلد می‌آمدید و تازه نمی‌توانستید عکس چندان آوانگاردی هم بگذارید.خیلی ساده یک عکس از شما می‌گرفتند چاپ می‌کردند. به همین خاطر برای این که هنرمندی معروف شوید به رسانه‌های رسمی احتیاج داشتید.
امروز ماجرا عوض شده ،شبکه‌های اجتماعی می‌توانند هر کسی را معروف کنند ولی خب بازی کردن در چند پلان یا چند سکانس در یک فیلم شونه تخم مرغی یا سریال آبکی هم می‌تواند وسیله معروف شدن شما را فراهم کند. تا دلتان بخواهد اینستاگرام پر است از این دست هنرمندان که بیش از آن که در صحنه‌هایی که ادعایش را داشته باشند هنرنمایی کنند در این شبکه اجتماعی هنرنمایی می‌کنند و معروفند، هنرمندانی که اگر اینستاگرام نبود شاید هیچ وقت نمی‌توانستند به این درجه برسند.

چرا این طور می‌شود؟

خب این سئوال که چه می‌شود که این گونه عده‌ای این گونه معروف می‌شوند شرایط و عواملی دارد که در ادامه برای شما بیان می‌کنیم.

ظاهر

یکی از دلایلی که باعث می‌شود این افراد معروف شوند به خاطر عوامل اکتسابی نیست بیش‌تر به خاطر شرایط انتسابی است! این افراد در نزدیک به 40 درصد موارد یک نیمچه بر و رویی دارند که با آن عکس می‌گیرند و می‌گذارند در اینستاگرام و فالوور و لایک و کامنت می‌گیرند .

آتلیه و فتوشاپ

هر چه فتوشاپ بیش‌تر پیشرفت می‌کند و تا هر وقت که عکاسان و ادیتور‌ها با عکاسی و ادیت عکس با فناوری روز بیش‌تر پیشرفت می‌کنند و ژست‌های کپی شده از ژورنال‌های خارجی را به کار می‌برند و بازیگران نه‌چندان توانمند که بیشتردر مدلینگ توانمندند وجود دارد این قسم از ستاره‌پروری‌ها در اینستاگرام وجود دارد.

 امتیازات و لابی‌ها

ستاره‌ها هم احتیاج به دیده شدن دارند، اگر دیده نشوند فراموش می‌شوند و دیگر کسی به سراغشان نمی‌آید به همین خاطر مجبورند که برای دیده شدن در دنیای اینستاگرام ، فالوور گرفتن به تکنیک‌های خاصی دست بزنند، با بازیگران معروف‌تر و پرطرفدار‌تر دوست شوند و از فرصت دوستی با آن‌ها برای عکس گرفتن و انتشار در اینستاگرام و تگ کردنشان استفاده می‌کنند، اگر هم بتوانند در مراسمی پیدایشان کنند و یک سلفی شکار کنند هم که دیگرکارحل است، برای مثال شما به عنوان یک چهره کم‌تر شناخته شده اگر با بهنوش بختیاری دوست شوید با یک‌میلیون و اندی فالووری که دارد بار خودتان را بسته‌اید، کافی است یک عکس در اینستاگرام او از شما به اشتراک به گذارد و تگتان کند تا سیل فالوور‌ها به سمتتان سرازیر شود و یک شبه ره صد ساله را بپیمایید؛ البته خب دیده شده برخی از این چهره‌های کم‌تر شناخته شده برای یک تگ عکس امتیاز‌های مادی نیز می‌دهند!

در صحنه باشید

اگر از این دست چهره‌های اینستاگرامی هستید بدانید که در صحنه بودن خیلی مهم است، باید در تمام مراسم‌های مهم حضور داشته باشید!در تمام اعیاد، عزاداری‌ها، مراسم‌های ملی و غیرملی، با المان‌های آن مناسبت عکس داشته باشد و آپلود کنید، با تمامی چهره‌های معروف هم که عکستان با آن‌ها در حال حاضر ممکن است برای شما لایک و فالوور زیادی به همراه نداشته باشد باید عکس بگیرید و برای روز مبادا نگه دارید!این که برای آن فرد اتفاقی بیفتد اصلا دور از ذهن نیست، به محض این که اتفاق رخ داد به سرعت عکس را از آرشیو عکس خود بیرون می‌کشید و بارگذاری می‌کنید و آن موقع است که سیل لایک‌ها به سمتتان سرازیر می‌شود و می‌توانید با همین لایک‌ها فالوور هم دست و پا کنید.

فقط مسئله مردم نیستند!

شاید خیلی‌ها فکر کنند کسانی که این چنین عمل می‌کنند فقط می‌خواهند در میان مردم مشهور شوند، 30 تا 40هزار فالوور که چندان رقمی نیست و در یک جامعه 80میلیونی شهرت حساب نمی‌شود اما حقیقت این است که این فالوور‌ها و این صفحه‌های اینستاگرام یک تریبون است، تریبونی برای کسب شهرت در مارکت، در بازار، دستیار کارگردان‌ها و کارگردان‌های جوان این روزگاران برای پیدا کردن بازیگران مورد علاقه‌شان که در فیلم‌ها و سریال‌ها حاضر شوند در همین فضا‌ها دنبال بازیگر می‌گردند، این که نمی‌توانید یک بازی درست و درمان از خودتان ارائه دهید اصلا مهم نیست، مهم این است که عکس شما بر سر در سینما باعث می‌شود تعداد کمی از افراد با دیدن عکستان با آن اندازه و با آن کیفیت راهشان را کج کنند و به سالن سینما وارد شوند.

اقتصاد اینستاگرامی

اقتصاد اینستاگرامی، فقط لایک و فالوور‌فروشی نیست،این اقتصاد غیررسمی اینستاگرام است که برای خیلی‌ها نان و آب جور می‌کند و از دفتر این کارگردان به دفتر آن کارگردان رفتن و تست دادن بی‌نیازشان می‌کند .این اقتصاد یک جریان ساخته است .جریانی که اگر از بازیگران و هنرمندانش ده سال دیگر بپرسی: «راستی شما کارتان را از کجا شروع کردید؟»، ژستی می‌گیرند، لبخند ملیحی نثارتان می‌کنند و می‌گویند: «اینستاگرام»

بازیگران در اینستاگرام

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا