فرهنگ و هنر

گفتگوی اختصاصی با مهناز افشار

MAHNAZ AFSHAR

مهناز افشار:  هیچ کس را قضاوت نمی کنم

 

مهناز افشار سوپر استار سینمای ایران به عرف و عادت ستارگان سینما در همه جای دنیا، پر سر و صدا و جنجالی است. هر حرکت خانم افشار از خصوصی ترین مسائل زندگی اش مثل ازدواج و بچه دار شدنش بازتاب گسترده ای در رسانه ها و شبکه های مجازی دارد. مهناز افشار یکی از پرطرفدارترین چهره های ایرانی است. این بازیگر بسیار مشهور میلیون ها نفر دنبال کننده در صفحات اجتماعی اش در فضاهای مجازی دارد، تنها صفحه اینستاگرام او را بیش از دو و نیم ملیون نفر دنبال می کنند. اینها به جز ده ها وبلاگ و فن پیج و صفحات هواداران او در شبکه های مجازی است:«فکر می کنم بین بازیگران زن یکی از کسانی هستم که بیشترین دنبال کننده را دارم. اکثر کامنت هایی که از مردم می گیرم محبت آمیز و دل گرم کننده است. بعضی ها صرفا دنبالم می کنند که چه می کنم. بعضی ها نقدهای شان را می گویند. البته طبیعتا مثل همه برای من هم چیزهایی که ناراحتم بکند پیش می آید اما باز هم سعی می کنم با همان عشقی که به مردم و کارم دارم از این موانع و اتفاقات عبور کنم.»
خانم سوپراستار که این روزها مشغول بازی در چهل و یکمین فیلم سینمایی اش است از گیر و گرفتاری های شهرت بی بهره نیست:«من اصولا همیشه خیلی ارتباط با مردم را دوست داشتم.  از وقتی اولین فیلمم را بازی کردم تا امروز هیچ وقت خودم را پنهان نکردم و دوست داشتم که با مردم ارتباط داشته باشم؛ مثلا من هنوز از شهروند خرید می کنم. اما شهرت مسئولیت های سنگینی را با خودش می آورد. برای خیلی ها سخت است درک کنند تو هم یک آدم عادی هستی و مثلا ممکن است سر درد داشته باشی، دل درد داشته باشی، غصه داشته باشی و …   توقع دارند همیشه و همه جا وقتی بیرون از حریم خصوصی و در جامعه و بین مردم هستی لبخند به لب داشته باشی و حالت خوب باشد. البته واقعا همیشه سعی می کنم رعایت کنم و چون مردم را خیلی دوست دارم برایم سخت هم نیست اما بالاخره من هم یک آدم مثل همه آدم ها هستم و بالا و پایین هایی هم دارم».
اما این بازیگر مشهور درباره تیغ تیز قضاوت هم بی نظر نیست: « ما که اینقدر مردمان خوب و اصیل و با ریشه ای هستیم، ما که اینقدر اعتقادات مذهبی درست و زیبا داریم، چرا بعضی هایمان گاهی اینقدر راحت همدیگر را زیر سئوال می بریم و به هم تهمت می زنیم و همدیگر را قضاوت می کنیم. هیچ باور مذهبی و انسانی به ما اجازه نمی دهد دیگران را به این راحتی قضاوت کنیم و حکم صادر کنیم. من این را به قاطعیت می گویم که شخصا همیشه همه سعی ام بر این بوده که هیچ کس را قضاوت نکنم و حکمی علیه افراد ندهم. البته الان متاسفانه این قضاوت ها بیشتر شده است. ای کاش وقتی داریم به خودمان اجازه می دهیم درباره پوشش، نگاه، روش و … یک آدم دیگر قضاوت کنیم یک لحظه تامل کنیم و در نظر بگیریم به تعداد آدم ها سلیقه ها و نگاه های مختلف وجود دارد. هر آدمی هم می تواند سلیقه و نگاه خودش را داشته باشد. قرار نیست همه آن چه را من دوست دارم دوست داشته باشند و برعکس. همانطور که قرار نیست مثلا مهناز افشار را همه دوست داشته باشند. من به عنوان یک بازیگر طرفداران و علاقه مندانی دارم که من را حمایت می کنند و به من انگیزه می دهند و پشتیبان من هستند. همین جا هم از همه شان تشکر می کنم و خیلی از داشتن شان خوشحالم چون اگر آنها نبودند من هم نبودم. اما عده ای هم این احساس را به من ندارند. البته تلاش من بر این است که بتوانم فیلم هایی داشته باشم که بتواند آن سلیقه را هم در بر بگیرد. ولی هیچ ایرادی به سلیقه این دوستان نمی گیرم و نظرشان برای من محترم است.»

گفتگوی اختصاصی با مهناز افشار

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا