پزشکی و سلامت

آیا مولتی ویتامین بخوریم؟

خوردن مولتی ویتامین با این که تصور میشود تمام ویتامین های بدن را تامین میکند درست نیست. در واقع مولتی ویتامین ها در پیشگیری از بروز سرطان ، بیماری های قلبی و از بین رفتن مهارتهای شناختی ایجاد شده در اثر بیشتر شدن سن هیچ گونه تاثیری ندارند. اگر  ویتامین(E) ای و ویتامین آ (A) زیاد به بدن برسد  به سلامت آسیب میرسانند. ما باید محصولات غذایی شامل مواد مغذی بخوریم .

چند ماده مغذی که تمام ویتامینهای بدن از زینک تا ویتامین A را فراهم میکنند عبارتند از

اسکالوپ و  صدف خوراکی

این دو سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی متراکم میباشند که کالری کم و  پروتئین فراوانی دارند . همچنین دارای مزه خوبی هم هستند. صدف حاوی آهن مورد احتیاج بدن میباشد و تا 10 برابر نیاز روزانه ما به ویتامین ب 12 (B12) ، پانزده برابر زینک مورد احتیاج ،3 برابر سلنیوم و 5 برابر مس روزانه بدن را تامین کند.

غذاهای دریایی دارای منیزیم  ، فسفر و مس و منبع خوبی برای تامین ویتامین D میباشند. همچنین محصولات دریایی حاوی امگا سه هستند البته مقداری هم امگا شش دارند که برای مغز و قلب مفید است.حداقل هفته یک مرتبه غذاهای دریایی میل کنید.

بادام
مصرف 50 گرم بادام روزانه میزان منیزیم ، میزان اسیدهای چرب ضروری و ویتامین ای (E) را برای بدن تامین میکند. بادام همچنین کالری های مضر مثل کالری چیپس را پس بزند.

جلبک دریایی

جلبک دریایی مواد مغذی اقیانوس را جذب میکند و شامل 56 ماده معدنی است. جلبک دریایی سرشار از ویتامین‌های ب (B) پتاسیم ، فسفر  ،  آهن ، منیزیم ، نیاسین و کلسیم است. جلبک دریایی منبع غیرگوشتی ویتامین (B12) میباشد و شامل ویتامین‌ ث (E) ،(C) ای ، آ (A) و کا (K) است. این جلبک ضدسرطان ، ضدویروس و ضدالتهاب است و باعث میشود فلزات سنگین را از دستگاه گوارش پاک کنند و به سلامت قلب و عروق کمک میکند. از جلبک دریایی در سالاد و سوپ استفاده میشود.
مولتی ویتامین

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا