پزشکی و سلامت

دلیل کم نشدن وزن چیست؟

  دویدن میتواند هزار کیلو کالری بسوزاند پس میتواند روشی سودمند برای کاهش وزن باشد. پس چرا بعضی ها با وجود دویدن بسیار ، کاهش وزن پیدا نمیکنند و حتی افزایش وزن هم دارند؟
دلیل کم نشدن وزن دونده ها چیست؟

استفاده از نوشیدنی هایی که کالری بالا دارند.

 گاهی دونده های ماراتن یا نیمه ماراتن نوشیدنی هایی با کالری بالا مصرف میکنند. شما وقتی مسافت زیادی را تا 90 دقیقه می دوید . قبل و بعد دویدن به نوشیدنی نیازی ندارید. اگر بیشتر از 90 دقیقه میدوید ، برای این که بتوانید الکترولیت های از دست رفته بدنتان را جبران کنید از نوشابه های ورزشی میتوانید استفاده کنید. برای اینکه آب بدن را تنظیم کنید میتوانید هنگام دویدن و بعد از آن آب ساده بنوشید. پس اگر نمیدوید از مصرف آب میوه ، نوشابه های ورزشی و معمولی بپرهیزید ، زیرا این مواد کالری زیادی دارند.

خوردن مواد غذایی که کالری زیادی دارند.

از  غذاهای با کالری زیاد و دادن احساس گرسنگی بیشتر دوری کنید. کاری که بسیار ی از دوندگان انجام میدهند این است که کالری های مصرفی را در روز تقسیم میکنند یعنی 5 یا 6 وعده غذای کم حجم میخورند.بهتر است در این وعده ها غذاهای گیاهی و سالم و میوه استفاده کنید. بعضی از دونده ها برای فهمیدن میزان کالری مصرفی خود از یک مجله تخصص استفاده میکنند. پس باید میزان کالری که مصرف میکنیم را بدانیم.

به اندازه کافی ندویدن

وقتی میخواهید وزن خود را کم کنید باید در هفته  2800 کالری بسوزانید. یعنی باید هر هفته 28 مایل (44/8 کیلومتر) را بپیمایید
 
 تثبیت وضعیت بدن و عدم تغییر وزن
وقتی مسافت ثابتی را با سرعت ثابت میدوید ماهیچه های شما به این وضعیت عادت میکنند. پس کالری کمتری میسوزانید ، پس نباید به روش سابق به دویدن ادامه دهید. زیرا بدن هر روز ورزیده تر میشود . هر روز باید فعالیت را بیشتر کنید.

تغییر ندادن برنامه حتی با وجود آسیب دیدن

تمرینات بسیار  زیاد ، دویدن با کفش های کهنه و نامناسب میتواند ایجاد آسیب دیدگی کند.  وقتی دچار آسیب دیدگی میشوید نباید غذاهای پر کالری رو بیاورید زیرا افزایش وزن را به دنبال دارد و میتوان در زمان توان بخشی، فعالیت های تمرینی بی خطر را با مشورت متخصص فیزیوتراپی به صورت دو نفری انجام بدهید.

صبور بودن در کاهش وزن

کاهش وزن به همراه سلامتی به زمان احتیاج دارد. اگر خیلی می دوید سعی کنید بیش از یک پوند کاهش وزن نداشته باشید.

کم کردن وزن با دویدن

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا