پزشکی و سلامت

این ماده غذایی را چند بار می توانید گرم کنید و بخورید!

 

در اینجا به روشی بسیار جالب و ساده اشاره می‌کنیم که با هیچ گونه تغییری باعث می‌شود یک وعده ماکارونی ناسالم به وعده‌ای سالم و سرشار از فیبر تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، طرفداران ماکارونی همیشه از این گلایه دارند که این غذای بسیار خوش‌مزه به علت سرشار بودن از کربوهیدرات رژیم غذایی آن‌ها را به هم می‌زند و باعث اضافه وزن می‌شود. علاوه بر این، غذاهایی همچون ماکارونی و نودل به همرا سس به این علت که به سرعت جذب می‌شوند کمتر به شما احساس سیری می‌دهند و همین موضوع باعث می‌شود که شما بیشتر بخورید.

مطالعه‌ای جدید نشان داده است که پختن ماکارونی و خنک کردن آن و دوباره گرم کردن آن می‌تواند بسیار سالم‌تر و مفید‌تر از ماکارونی است که تازه آماده شده است. با این روش نشاسته‌های معمولی موجود در ماکارونی به نشاسته‌های مقاوم تبدیل می‌شود و سطح گلوکز خون را تا نصف کاهش می‌دهد.

نشاسته‌های معمولی موجود در نان و ماکارونی هنگام هضم به سرعت به شکر تبدیل می‌شوند و سریع جذب بدن می‌شوند و اگر این شکرها سوخته نشوند تبدیل به چربی می‌شوند و در نهایت سطح گلوکز خون را افزایش می‌دهند. به همین دلیل مصرف این غذا به افراد مبتلا به دیابت یا افرادی که از رژیم خاصی پیروی می‌کنند توصیه نمی‌شود.

اما با خنک کردن ماکارونی پخته شده و دوباره گرم کردن آن، نشاسته‌های موجود در آن به نشاسته‌های مقاوم تبدیل می‌شود که بدن با آن به عنوان نوعی فیبر رفتار می‌کند تا نشاسته و تغذیه‌ای مناسب برای باکتری‌های مفید روده فراهم می‌کند. علاوه بر این، خوردن ماکارونی سرد باعث می‌شود بدن کمتر کالری جذب کند.

تحقیقات حاکی از آن است که ماکارونی سرد باعث کاهش افزایش گلوکز و انسولین خون می‌شد و خوردن ماکارونی سرد و دوباره گرم‌شده سطح قند خون را تا 50 درصد کاهش می‌دهد و این به معنی کاهش انسولین، کاهش گلوکز خون، احساس گرسنگی کمتر و فیبر بیشتر است.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا