آرایش و زیبایی

با این خوراکی ها خال‌های خود را در خانه از بین ببرید

 

در اینجا 3 ماده غذایی برای بر طرف کردن خال‌ها به صورت طبیعی را برای شما ذکر می‌کنیم.

به گزارش سرویس علمی جام نیـوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، بیشتر خال‌ها بی‌ضرر هستند اما به دلیل جنبه‌های زیبایی بسیاری از افراد تلاش می‌کنند تا آن‌ها را از بین ببرند و از این طریق جذاب‌تر به نظر بیایند. برخی از خال‌ها با گذشت زمان کمرنگ می‌شوند و از بین می‌روند. بیشتر خال‌ها در سنین 20 تا 30 سالگی ظاهر می‌شوند و می‌توانند صاف و یا برجسته، بی‌مو یا همراه مو باشند. عوامل ژنتیکی، نوسان هورمون‌ها و قرار گرفتن در تابش مستقیم نور خورشید همگی ممکن است باعث ایجاد خال شوند.

 

در اینجا درمان‌های خانگی همراه با مواد غذایی که خال را کمرنگ کرده و از بین می‌برند را برای شما ذکر می‌کنیم:

 

سیر

سیر به علت اینکه حاوی آنزیم‌هایی است که به شکستن خوشه‌های سلول‌های رنگدانه ساز کمک می‌کند در برطرف کردن خال‌ها بسیار موثر است. علاوه بر این، سیر به کمرنگ کردن خال‌های تیره نیز کمک می‌کند. ابتدا یک حبه سیر تازه را له کنید و روی خال بگذارید، روی آن باند بپیچید و به مدت 4 ساعت آن را همان‌طور بگذارید. روزانه به مدت چند روز این کار را تکرار کنید. بعد از چند روز به طور طبیعی خال‌ها برطرف خواهند شد. گفته شده است که این روش تنها بعد از 5 روز اثرهای بسیار مثبتی را به دنبال خواهد داشت.

 

سرکه سیب

سرکه سیب به علت محتوای اسیدی که دارد درمان خانگی بسیار محبوبی برای از بین بردن خال‌ها محسوب می‌شود. سرکه سیب باعث پوست پوست شدن خال و افتادن آن با گذشت زمان می‌شود. برای این منظور پنبه را به سرکه سیب آغشته کنید و آن را روی خال بگذارید و آن را با باند ببندید و در طول شب آن را به همان شکل رها کنید. این کار را به مدت 10 روز انجام دهید تا خال بیفتد. ممکن است در ابتدا احساس کنید که خالتان بدتر شده است اما بعد از یک هفته می‌توانید تغییرات را حس کنید. اگر خال خراش برداشت می‌توانید روی آن روغن نارگیل بریزید.

 

آب آناناس

آب آناناس تازه می‌تواند خال را کمرنگ کرده و باعث شود که کمتر دیده شود. برای این منظور پنبه‌ای را به آب آناناس آغشته کرده و آن را تا زمانی که آب آناناس خشک شود روی خال بگذارید. این کار را چندین بار در طول روز به مدت چند هفته تکرار کنید تا خال‌هایتان ناپدید شود.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا