پزشکی و سلامت

ورم پا و پشت پلک‌ها نشانه چیست؟

 

در مواردی آگاهی و توجه به برخی علائم تهدید کننده سلامت بدن حیاتی هستند.

علی نوبخت رییس انجمن اهدا عضو ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان این که علائمی همچون ورم پا و پشت پلک‌ها نشان‌دهنده مشکلات کلیوی هستند، گفت: با توجه به این که بیماری‌های کلیه اساسی هستند و حیات فرد را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند باید افراد نسبت به علائمی که نشان دهنده مشکلات کلیوی هستند اطلاعات و آگاهی کافی داشته و نسبت به بررسی آنها توجه لازم را داشته باشند.

 

دکتر نوبخت ادامه داد: علاوه بر علائم ذکر شده علائم دیگری همچون افزایش فشارخونی که همراه با سردرد باشد، تغییر در رنگ ادرار یا دفع ادرار همراه با خون و همچنین درد پهلو با استفراغ و… زنگ خطرهایی است که باید به آنها توجه نمود و به پزشک متخصص مراجعه نمود.

 

وی در ادامه افزود: همچنین کسانی که در خانواده سابقه بیماری‌های کلیوی دارند، دیابتی‌ها، افراد مبتلا به فشارخون، افرادی که از قرص‌های مسکن و اعصاب و … زیاد استفاده می‌کنند باید به پزشک مراجعه و اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند تا از دچار شدن به مشکلات کلیوی خودداری کنند.

 

وی در رابطه با تأثیر هوای آلوده در بروز و تشدید مشکلات کلیوی نیز گفت: هوای آلوده علاوه بر هزار و یک خطری که برای سلامتی به وجود می‌آورد به دلیل سرب موجود آن برای کلیه نیز مشکلات را به همراه دارد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا