پزشکی و سلامت

ضربه زدن به این نقاط از بدن اضطراب را از بین می‌برد

 

تحقیقات نشان داده است که لمس کردن و ضربه زدن به برخی کانال‌های انرژی در بدن با انگشتان موجب کاهش ناراحتی‌های عاطفی، درد مفاصل و حتی کاهش وزن می‌شود.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، ضربه زدن روشی آسان است که در همه جا می‌تواند انجام شود و موجب برطرف شدن اضطراب و دردهای جزئی می‌شود. با استفاده از روش ضربه زدن می‌توانید خودتان از نظر روحی و فیزیکی به خودتان کمک کنید و با استفاده از طب فشاری دردهای روحی و فیزیکی خود را درمان کنید.

 

طب فشاری، روش طب جایگزین است که با استفاده از انگشتان برای فشار دادن و ضربه زدن به نقاطی کلیدی از بدن باعث می‌شود بدن تحریک شود تا خودش را درمان کند. فشاری که از طریق طب فشاری به بدن اعمال می‌شود می‌تواند از ماساژ شدید عضلات و نقاط تا ضربه‌های ضعیف به بدن متفاوت باشد. ضربه زدن معمولا برای صورت و سر بیشتر  استفاده می‌شود زیرا این نقاط، پایانه‌های اعصاب و بسیار حساس هستند. علاوه بر این، ضربه زدن به برخی نقاط بدن باعث کاهش فشار آن نقاط می‌شود.

 

در واقع لمس سطح پوست باعث فعال‌سازی مراکز انرژی در زیر پوست می‌شود. گاهی اوقات جریان انرژی در بدن به علت تروماهای روحی و جسمی مسدود می‌شود. ضربه زدن باعث افزایش جریان انرژی در بدن شده و تعادل بدن را بازمی‌گرداند.

 

بنابر طب سنتی چینی، 12 کانال انرژی در بدن وجود دارد که ضربه زدن به آن‌ها باعث آزاد شدن انرژی، افزایش جریان خون و افزایش عملکرد کلی بدن می‌شود.

 

علاوه بر این، یکی از موادری که در طب فشاری به آن توجه بسیار می‌شود بیان احساساتی است که موجب مسدود شدن جریان انرژی در بدن شده است. علاوه بر ضربه زدن، بیان لفظی آن چه که شما را آزرده کرده است نیز می‌تواند در کاهش فشار بسیار موثر باشد.

 

برای انجام طب فشاری می‌توانید ابتدا مشکلتان را بیان کنید و سپس به‌آرامی به نقاط زیر ضزبه بزنید و سپس چند نفس عمیق بکشید:

1-         ابروها

2-         به ناحیه بیرونی چشم‌ها و استخوان زیر چشم‌ها

3-         بینی

4-         چانه

5-         استخوان ترقوه

6-         زیر بازوان

7-         فرق سر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا