پزشکی و سلامت

بارداری پس از 40 سالگی

 

برای داشتن بارداری موفق و تولد فرزندی سالم پس از سن 40 سالگی باید به نکاتی چند توجه نمود.

فریبا مس‌چی، متخصص زنان در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به نکاتی که در بارداری‌های پس از سن 40 سالگی باید مورد توجه قرار گیرد گفت: بهترین سن برای بارداری بین 20 الی 25 سالگی است و در صورتی که بارداری بنا به دلایلی به تأخیر بیفتند و پس از سن 40 سالگی اقدام به بارداری نمایند باید برخی نکات را مورد توجه قرار دهند.

 

وی افزود: در صورت اقدام به بارداری در سنین بالا باید قبل از بارداری یکسری از آزمایشات موردنیاز انجام گیرد و در صورت وجود بیماری‌های نظیر دیابت، کم کاری تیروئید، بیماری‌های قلبی عروقی، فشارخون و یا وجود پیش زمینه‌های ژنتیکی بیماری در فرد باید اقدامات و پیشگیری‌های لازم صورت گیرد.

 

دکتر مس‌چی ادامه داد: باید این افراد در تغذیه خود نیز توجه بسیار داشته و از مصرف کنسرو، سوسیس و کالباس و مواد افزودنی خودداری نمایند و در صورت پیش زمینه ژنتیکی بیماری دیابت از مصرف قند خالص خودداری نمایند و بیشتر از قند خرما و کشمش و… و در مقدار کم استفاده نمایند.

 

این پزشک متخصص در رابطه با اهمیت اسیدفولیک در سلامتی جنین گفت: باید 2 الی 3 ماه قبل از بارداری روزانه یک قرص 5 میلی گرم اسیدفولیک مصرف شود چرا که اسید فولیک پیش ساز DNA می‌باشد و هرچه اسیدفولیک به اندازه کافی در بدن باشد باعث تولد نوزاد  سالم‌تری می‌شود.

 

دکتر مس‌چی در پایان خاطرنشان کرد: باید این افراد به وزن خود نیز توجه نمایند و دقت داشته باشند که شاخص توده بدنی زیر 26 الی 30 باشد و البته کمتر از 17 نیز نباشد تا بارداری فوق و نوزادی سالم‌تر داشته باشند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا