پزشکی و سلامت

آیا کودک شما بیش فعال است؟

بیش فعالی کودکان؛

 

پیش فعالی در کودکان نشانه‌های بارزی دارد که توسط رژیم غذایی مناسب،‌عکس‌العمل در مقابل این کودکان و داروی تجویز شده قابل کنترل و درمان است.

به گزارش سرویس علیم جام نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر عبدی روانشناس با اشاره به بیماری‌ پیش فعالی گفت: پیش فعالی را می‌توان اختلالی شایع دانست که حدود 8 تا 10 درصد کودکان را درگیر کرده است، این بیماری دلیل مشخصی ندارد.

 

وی در ادامه گفت: پر تحرکی، کمبود تمرکز، انجام کارهای غیر قابل پیش بینی می‌تواند از ویژگی‌های بارز این مشکل باشد که معمولا با مصرف دارو و رژیم غذایی مناسب قابل کنترل است.

 

وی در ادامه افزود: البته نحوه رفتار والدین نیز با این کودکان بسیار اهمیت دارد، والدین باید رفتاری مناسب داشته باشند‌ چراکه این کودکان بیشتر الگو برداری می‌کنند، همچنین لازم است والدین با احترام با فرزندشان برخورد کنند چراکه در غیر این صورت میزان تحریک پذیری رفتاری فرزندشان را افزایش می‌دهند.

 

وی بیان کرد: نه گفتن در مقابل این کودکان در زمینه‌های رفتاری فریاد زدن یا به زور درخواست کردن چیزی بسیار کار ساز است چراکه باید با فرزندان یاد بگیرند که قوی باشند و توانایی شنیدن پاسخ منفی را داشته باشند.

 

وی در ادامه بیان کرد: منابع غذایی این نوع فرزندان باید کمی متفاوت باشد، مصرف اسیدهای چرب ضروری مثل امگا و ماهی، ویتامین B6 در آهن،‌منیزیم و روی بسیار ضروری است.

 

وی در ادامه افزود: همچنین باید از مصرف شکر، شکلات،‌نوشابه‌های گاز دار و نوشیدنی‌های کافئین خودداری شود.

 

وی خاطر نشان کرد: نحوه عکس‌العمل والدین، مواد غذایی و داروهای تجویز شده مکمل یکدیگرند و باید با رعایت توصیه‌های این زمینه برای درمان اقدام کرد.

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا