پزشکی و سلامت

پنیر خوردن آدم را خنگ می کند؟

 

گاهی مواقع با مصرف بیش از حد پنیر سبب از بین رفتن تعادل در بدن می شویم به این علت با مصرف گردو تا حدود مانع این موضوع شوید.

دکتر خدیجه رحمانی متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان گفت:همان طور که همگی شما می دانید پنیر غذایی پروتئین دار کامل ومنبع خوبی از پروتئین های کلسیم و فسفر می باشد.

 

وی ادامه داد:پنیر  یک مواد مغذی از گروه لبنیات  است که حتما روزانه باید دانشجویان و د انش آموزان در برنامه غذایی خود حداقل سه واحد بگنجانند به گونه ای که یک واحد پنیر(به اندازه قوطی کبریت)، یک واحد شیر(یک لیوان) و یک واحدماست(4/3لیوان)باشد.

این متخصص تغذیه بیان کرد:یکی از خصوصیات دیگر پنیر زود هضم و دیر جذب بودن آن است که سبب شده در برنامه غذایی صبحانه مورد توجه قرار بگیرد البته ناگفته نماند هنگام شب هم به بسیار حائز اهمیت است.
وی گفت:بسیار از افراد معتقدا که پنیر باعث کاهش هوش می شود در صورتی که پنیر حاوی ماده ای به نام تیرامین است که این ماده می تواند در  صورت عبور از سد خونی مغز وارد مغز شود و کاهش عملکرد ذهنی فرد را در پی داشته باشد اما این عامل سبب کاهش هوش فرد نیست زیرا بدن آنزیم خاصی دارد که به محض تماس با پنیر آن را تجزیه می کند.
این متخصص تغذیه بیان کرد:پنیر هر دو ماده کلسیم وفسفر را دارد ولی اگر میزان کلسیم زیاد باشد تعادل به هم می خورد و مقدار کلسیم از فسفر بیشتر می شود یه این دلیل با مصرف گرده که تا حدوی حاوی فسفر است این تعادل را به حالت اول باز گردانید.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا