آرایش و زیبایی

برای از بین بردن چروک های اطراف چشم این توصیه ها را بدانید!

اطراف چشمانتان چروک افتاده که حتی زمانیکه نمی‌‌خندید هم معلوم می شود. اصلا زیاد نگران این مشکل نباشید.

شیوه های  زیادی برای پوشاندن خطوط دور چشم یا  از بین بردن آنها وجود دارد. برخی از این شیوه ها  را با شما مرور می‌کنیم:
*استفاده از کرم‌های ضدکبودی زیر چشم
اگر اطراف چشمانتان چروک‌های ریز و کم‌عمقی دارید از کرم ضدکبودی استفاده کنید. البته قبل از استفاده حتما رنگ هماهنگ با کرم‌پودرتان انتخاب کنید. اگر می‌خواهید صورتتان جوان‌تر به نظر برسد کرم ضدکبودی و کرم‌پودرتان را یک درجه روشن‌تر از پوستتان انتخاب کنید. کرم را نه تنها زیر و اطراف چشم بلکه روی پلک بالا هم بکشید تا اطراف چشم همرنگ شده و نه تنها نگاهتان را شاداب‌تر نشان دهد بلکه عروق ریز قرمز روی پلک را هم بپوشند. هنگام استفاده از کرم پودر یا از فرچه‌ها و قلموهای تخت استفاده کنید یا از انگشتتان زیرا قلموهای ریز باعث نمودار شدن خطوط چین و چروک‌ حتی بعد از استفاده از کرم می‌شوند.
*استفاده از روغن‌های گیاهی ضدچروک
پوست اطراف چشم بسیار نازک است. با افزایش سن پیری چهره بیش از سایر نقاط در این ناحیه مشخص می‌شود. به همین دلیل توصیه می‌شود، پوست اطراف چشم‌ها را مرتبا مرطوب نگاه دارید. روغن‌های گیاهی برای این منظور مناسبند. ۲ بار در روز اطراف چشمتان را با مخلوطی از ۰/۵ میلی‌لیتر اسانس Cistus و ۰/۵ میلی‌لیتر گلاب و ۳۰ میلی‌لیتر روغن ارجای گیاهی مرطوب کنید. اضافه کردن یک قطره اسانس شمعدانی و یک قطره اسانس رزماری به کرم روزانه یا استفاده روزانه از روغن بادام نیز مفید است. البته استفاده بیش از حد به طور حتم مضر است و باید بنا به نظر متخصص طب سنتی از این ترکیبات استفاده کنید.

*ماسک بادام شیرین برای بازسازی مجدد پوست
با افزایش سن، پوست کلاژن و الاستیسینه خود را از دست می‌دهد. برای پیشگیری از بروز چین و چروک با افزایش سن بهترین کار رطوبت‌رسانی مرتب و چرب نگه داشتن پوست با روغن بادام شیرین است. برای این منظور ابتدا صورت را با آب خنک بشویید و خشک کنید و در حالی که هنوز پوست کمی مرطوب است یک چهارم قاشق چایخوری روغن بادام به اطراف چشم بمالید. روی پلک روغن نزنید و اضافه روغن را با دستمال کاغذی بگیرید. بهتر است روغن را در یخچال نگه دارید و در حالی که خنک است به پوستتان بمالید.
*فیکس کردن آرایش صورت با پودر
استفاده از کرم پودر و کرم ضدکبودی برای پوشاندن خطوط اطراف چشم ایده خوبی است. اما بیش از یک ساعت دوام نخواهد داشت مگر آنکه با پودرهای بی‌رنگ آرایش آن را فیکسر کنید. در غیر این صورت چربی آرایش حرکت می‌کند و چروک‌ها بعد از مدتی نمایان می‌شود. با فرچه پهن و بزرگی مقداری پودر بردارید و روی صورت بزنید. برای آنکه مطمئن شوید به اندازه از پودر استفاده کرده‌اید انگشتتان را روی صورت بزنید. اگر احساس خشکی و نرمی داشتید یعنی استفاده به اندازه بوده اما اگر احساس چربی و لیزی دارید یعنی هنوز به پودر بیشتری نیاز است.
*انتخاب کرم ضدچروک مناسب
داخل کرم‌های ضدچروک ترکیباتی وجود دارد که جلوی چروک بیشتر را می‌گیرد. از جمله این ترکیبات می‌توان به اتینیل و ویتامین C اشاره کرد. رتینل به ساخت کلاژن بیشتر کمک می‌کند و باعث افزایش الاستیسینه و افزایش ضخامت اپیدرم می‌شود. ویتامین C نیز به تولید کلاژن و رفع چین و چروک کمک می‌کند و جلوی ظاهر شدن خطوط جدید را می‌گیرد. کرم ضد چروک را باید روزانه استفاده کنید. این کرم مناسب خانم‌های بالای ۳۵ سال است. قبل از خواب هم بهتر است کرم شب استفاده کنید.
*استفاده از سایه
استفاده از برخی رنگ‌ها به عنوان سایه چشم می‌تواند چین و چروک‌ها را بپوشاند. می‌توانید از رنگ‌های روشن روی پلک و رنگ‌های تیره مثل قهوه‌ای کنار چشم استفاده کنید تا چین و چروک‌های ریز به چشم نیایند.
*تمرینات کنترل ماهیچه انجام دهید
مواد آرایشی، موادی شیمیایی هستند و جراحی‌های زیبایی همیشه نتایج جالبی ندارند. برخی تمرینات ماهیچه‌های صورت که مربوط به ورزش یوگاست به تقویت عضلات صورت و سفت‌تر شدن آنها کمک می‌کند. برای انجام این تمرین باید انگشت اشاره و شصت را بالا و پایین هر دو چشم گذاراید و چشم‌ها را باز ‌کنید. این تمرین را باید ۳ بار در روز تکرار کنید.

*بوتاکس راه‌حل نهایی
خطوط پنجه کلاغی که اطراف چشم ظاهر می‌شود نشانه گذر عمر شماست برای رهایی از این خطوط راه‌حل نهایی استفاده از سم بوتولیک است. این سم به کمک سوزن‌های ریزی بدون بی‌هوشی تزریق می‌شود. سم بوتولونیوم که به نام تجاری بوتاکس معروف است بعد از ۲ هفته سبب فلج عضلات ناحیه و از بین رفتن تدریجی خطوط می‌شود.

مه شو

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا