پزشکی و سلامت

سرد شدن قطره‌های چشمی و کاهش سوزش آن

 

سرد شدن قطره‌های چشمی از میزان تحریک‌کنندگی آن می‌کاهد، پس نگهداری آن در جاهای سرد مانند یخچال از مزیت‌های آن محسوب می‌شود.

دکتر محمد کی‌پور اپتومتریست در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت:اصولا قطره‌های چشمی باید در دمای ویژه‌ در محل سرد و خشک نگه‌داری شود، به ویژه توصیه می‌شود که برخی قطره‌ها که از کاربرد وسیعی در کنترل عفونت های چشمی برخوردار هستند، در یخچال نگهداری شود.

 

وی افزود: عموما قطره‌های چشمی باید بعد از باز کردن حداکثر تا مدت یک ماه مورد مصرف قرار بگیرند، همچنین در هنگام استعمال قطره، باید از برخورد نوک قطره‌چکان با چشم پرهیز شود.

 

کی‌پور اظهار داشت: همچنین برخی از قطره‌هایی که در درمان آب‌سیاه کاربرد دارند و یا انواع دیگر منجر به ایجاد احساس سوزش پس از استعمال قطره می‌گردند که در چنین مواردی استفاده از قطره‌ اشک مصنوعی پیش از استعمال قطره‌های نام برده، به پیشگیری یا کاهش احساس سوزش می‌انجامد.

 

وی در پایان گفت: از مزیت ممتازی که قرار دادن قطره‌های چشمی در یخچال دارند، این است که احساس سردی قطره در هنگام ورود آن به چشم منجر می‌گردد تا فرد از ریخته‌شدن کامل قطره به چشم اطمینان حاصل کند و از میزان اثر تحریک ‌کنندگی نیز می‌کاهد،همچنین برخی از افراد نسبت به مواد نگهدارنده موجود در مواد چشمی حساسیت دارند که ‌در این افراد استفاده از انواعی که فاقد عوامل نگه‌دارنده باشند، توصیه می‌شود.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا