پزشکی و سلامت

با این شیوه تغذیه، نوزاد به انواع آلرژی‌ها مبتلا می‌شود

 

یکی از محبوب‌ترین شیوه‌های تغذیه نوزاد که مورد انتخاب بسیاری از مادران است می‌تواند خطر از دست رفتن جدی سلامت را در نوزادان به وجود آورد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بر‌اساس جدیدترین تحقیقات در نوزادانی که به طریق جراحی سزارین به دنیا می‌آیند و یا کودکانی که توسط شیر خشک تغذیه می‌شوند خطر ابتلا به بیماری آسم می‌تواند 20 برابر افزایش پیدا کند.

 

گفتنی است میزان ابتلا به آسم در نوزادانی که به طریق طبیعی به دنیا می‌آیند و با شیر مادر تغذیه می‌شوند بسیار کمتر است.

 

کشور انگلستان بر اساس آمارها یکی از بالاترین نرخ‌ ابتلا به بیماری آسم با میزان 4.5 میلیون نفر‌ در قاره اروپا را در اختیار دارد.

 

کارشناسان اعتقاد دارند نوعی رابطه بین باکتری‌های اساسی ‌در روده نوزاد و شانس ابتلا به بیماری آسم در آن‌ها وجود دارد.

 

در نوزادانی که این باکتری‌ها به دلیل مصرف شیر خشک در روده وجود ندارد در سن سه ماهگی 20 برابر بیشتر از سایر نوزادان است.

 

کارشناسان اعتقاد دارند باکتری‌ها و میکروب‌های موجود در شیر مادر به تقویت سیستم ایمنی بدن نوزاد و جلوگیری از ابتلا به بیماری آسم کمک می‌کند.

 

کارشناسان هنوز به طور دقیق علت این مسئله را نمی‌دانند اما اعتقاد دارند در حین فرایند زایمان طبیعی میکروب‌هایی از بدن مادر به نوزاد منتقل می‌شود که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن آن‌ها می‌شود.

 

بر‌اساس این تحقیق که در مجلهscience  translataioaln medicine  به چاپ رسیده است استفاده از آنتی بیوتیک به میزان زیاد در دوران نوزادی و نیز تمیز بودن بیش از حد محیط زندگی نوزاد از مجله عوامل اصلی نابودی باکتری‌ها و بروز بیماری آسم و سایر اختلالات آلرژیکی در سال‌های آتی است.

 

این یافته‌ها نتایج مطالعه دانشمندان دانشگاه بریتیش کلمبیا ‌در شهر ‌ونکور کشور کانادا بر روی بیش از 500 نوزاد از بدو تولد تا پنج سالگی آنهاست‌.

 

بر این اساس کارشناسان توصیه می‌کنند در صورت عدم وجود مشکلات سلامت زنان جوان باردار حتما فرزند خود را به صورت طبیعی به دنیا بیاورند.

 

بر‌اساس جدیدترین روش‌های درمانی حتی امکان انجام زایمان طبیعی در زنانی که سابقه زایمان سزارین نیز داشته‌اند امکان پذیر شده است.

 

بیماری آسم و سایر واکنش‌های آلرژیکی می‌تواند در طول دوران زندگی مشکلات فراوان و حتی مرگ زودرس و نوعی معلولیت جسمی و روانی را برای فرد به وجود آورد.

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا