پزشکی و سلامت

این میوه خشک روده شما را از سرطان نجات می‌دهد

 

مصرف آلو خشک کمک می‌کند تا میزان باکتری‌های سالم در روده حفظ شده و خطر سرطان آن کاهش چشمگیری داشته باشد.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شاید‌آلود خشک یک خوراکی فوق‌العاده موثری برای سلامتی بدن به نظر نیاید، اما تحقیقات جدید نشان داده است که اثرات مثبتی در کاهش خطر روده بزرگ دارد.

 

براساس همین تحقیقات، مصرف این میوه خشک می‌تواند به حفظ میکروبیوتا (باکتری روده‌ای) کمک کند.

 

گفتنی است که باکتری‌های روده‌ای به طور قابل توجهی خطر سرطان روده بزرگ را کاهش می‌دهند، چرا که این میوه با سلول‌های سرطانی مقابله کرده و از رشد تومور جلوگیری می‌کند.

 

باید گفت که میکروبیوتا تنها یکی از میلیونها باکتری موجود در روده بوده و منحصر به فرد است. زمانی که اختلال میکروبیوتا رخ می‌دهد، عفونت‌های روده‌ای شدت یافته و به دنبال آن میزان خطر سرطان روده نیز افزایش می‌یابد.

 

آزمایشات نشان می‌دهد، آلو خشک دارای ترکیبات فنولی است که اثرات مثبت بهداشتی برای بدن دارد. این ترکیبات می‌توانند همانند آنتی اکسیدان عمل کرده و در اثر آن رادیکال‌های آزاد را از بین ببرد.

 

نکته مهم این است که رادیکال‌های آزاد می‌توانند به DNA آسیب رسانده و خطر سرطان‌های روده را افزایش دهند.

 

بررسی‌هایی که بر روی موش انجام داده شد نیز حاکی از آن است که این حیوان با مصرف آلو خشک میزان باکتری‌های مفید روده‌ای در آن افزایش یافته و اکثر باکتری‌های نامطلوب نیز بی‌اثر شده است.

 

لذا نتایج نیز اشاره دراد که مصرف آلو خشک میزان باکتری‌های سالم را در بدن به خصوص در روده حفظ کرده و خطر سرطان‌های روده‌ای را به طور چشمگیری کاهش می‌دهند.

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا