پزشکی و سلامت

با این روغن دیگر نگران از دست دادن حافظه خود نباشید

 

روغن نارگیل دارای خواص عجیبی است که حتی می‌تواند حافظه را تا سنین پیری حفظ کند.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، محققان فلوریدا دریافته‌اند که روغن نارگیل خواص فوق‌العاده ای را در برابر آلزایمر دارد.

این روغن حاوی 66درصد تری‌گلیسیرید با زنجیره متوسط است که منبعی در کتون به شمار می‌رود.

کتون ماده ای است ‌دربدن که چربی رابه انرژی تبدیل می‌کند. به طور کلی دربدن چند نوع سوخت وجود دارد که به انرژی تبدیل می‌گردد و از جمله آنها می‌توان به کربوهیدرات‌ها، شکر، چربی و کتون اشاره کرد.

تری‌گلیسیرید با زنجیره متوسط (mct)چربی است که توسط بدن پردازش نشده است. این تری‌گلیسیرید به طور مستقیم به کار رفته و به طور طبیعی چربی به کتون تبدیل کرده و از انها به عنوان سوخت به مغز می‌رود.

زمانی که مغز خوشحال است کتون بدن به تجدید سلول‌های عصبی و عملکرد آن‌ها در مغز کمک می‌کند.

جالب توجه این است که این مکانیسم سوخت و ساز کتونی دربدن به عنوان یک درمان وmct کربوهیدراتی عمل می‌کند و این اجازه را می‌دهد تا انرژی کتون بدون انسولین طبیعی مربوط به کربوهیدرات به جریان خون انتقال یابد.

بر اساس مطالعات انجام شده سطح درمانی MVTدر روز حدود 20گرم می‌باشد.

بر اساس مطالعات 2قاشق غذاخوری روغن نارگیل(حدود35میلی‌لیتر) معادل با 20گرم از MCTمی‌باشد که به صورت یک اقدام پیشگیرانه دربرابر بیماری‌های دژنراتیوعصبی حائز اهمیت است و در حال حاضر یک رده درمانی به شمار می‌رود. این روغن دارای خواص فوق‌العاده‌ای است که توصیه می‌شود یک قاشق چایخوری از آن را در وعده‌های صبحگاهی استفاده کرد.

همچنین می‌توان به همرده مواد غذایی از آن استفاده کرد که این کار از ناراحتی معده جلوگیری می‌کند.

گفتنی است که روغن نارگیل حتی در پیشگیری از آلزایمر نیز بسیار حائز اهمیت است.

برای حفاظت از مغز می‌توانید این راه‌های بهینه را پیش بگیرید تا با افزایش سن به مشکلات عملکرد مغزی برخورد نکنید.

پرهیز از گلوتن

بر اساس تحقیقات انجام شده از تاثیرات گلوتن ایجاد سد خونی در مغز می‌باشد که مانع از رسیدن مواد مهم به ان می‌شود. همچنین گلوتن قادر است روده را نیز نفوذ‌پذیر‌تر کرده و اجازه ورود پروتئین را به جریان خون می‌دهد.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ متأسفانه حساس شدن سیستم ایمنی، افزایش التهاب و بیماری‌های خود ایمنی همگی در بروز آلزایمر نقش مهمی دارند که از دیگر اثرات گلوتن به شمار می‌رود.

از آنجا که گلوتن در گندم به وفور یافت می‌گردد، توصیه می‌شود که مصرف آن را به حداقل برسانید.

بهینه سازی فلور روده

مصرف مرتب غذاهای تخمیری با قدرت بالا و مکمل های بروبیوتیک با کیفیت مناسب به بهینه سازی باکتری های خوب در روده کمک می‌کند.

بهبود سطح منیزیم بدن
تحقیقات حاکی از آن است که افزایش سطح این ماده معدنی در مغز با کاهش چشمگیر آلزایمر همراه است. اما متأسفانه بسیاری از مکمل‌های منیزیم از سطح مغز خون عبور نمی‌کنند اما نمونه های جدید دارای کیفیت بهتری بوده و درمان خوبی را به همراه دارند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا