پزشکی و سلامت

گول تخفیف تن‌ ماهی را نخورید

 

کنسرو تن ماهی‌هایی که برندهای شناخته شده در ایران هستند تاریخ اعتبار بالا و تخفیف در قیمت، در آنها وجود ندارد.

سید محمد رزمی رضوی دبیر انجمن صنایع کنسرو ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با تخفیف کنسروهای تن ماهی گفت: کارکنانی که عضو انجمن‌ کنسروسازان هستند بیش از 50 سال در کارخانه تن ماهی سابقه دارند و با کیفیت کارهای خودشان را انجام می دهند،‌همه تن‌های ماهی دارای مهر استاندارد، مهر بهداشت و با کیفیت بسیار مطلوب در کارخانه تولید می‌شوند و تاریخ مصرف آنها کمتر از یکسال نیست.

 

وی با بیان اینکه تاریخ اعتبار مصرف تن ماهی 5 ماه باشد،‌اصلا وجود ندارد،‌تصریح کرد: تاریخ اعتبار تن ماهی کمتر از یکسال اصلا وجود ندارد که بعضی از تن‌های ماهی تاریخ مصرف آنها 5 ماه خورده است، برندهایی که شناخته شده است اصلا تاریخ اعتبار بالا در آنها وجود ندارد و امکان  تخفیف در کنسروهای تن ماهی و بقیه کنسروها وجود ندارد مگر اینکه متفرقه باشند و ما روی کنسروهای متفرقه هیچ کنترلی روی واحدها نداریم، واحدهایی که عضو انجمن و سندیکای صنایع کنسرو ایران نیستند، نمی توانیم هیچگونه اظهار نظری بر روی آنها داشته باشیم.

 

دبیر سندیکا و انجمن کنسرو ایران اظهار داشت: ما با مشورتی که با مسئولین انجام داده بودیم. مبنای آن این شد که واحدهایی که به آنها پروانه ساخت می دهند و می خواهند تولیدات کنسرو را انجام دهند ابتدا باید کارت عضویت سندیکا را با خود داشته باشند ولی اگر این کار برخلاف این قضیه انجام شد به یک مشکل و تخلفی دچار هستند و اگر تاریخ مصرف دارد تاریخ مصرف مشکلی برای ماده غذایی پیش نمی‌آورد.

 

رزمی رضوی بیان کرد: ماده غذایی کنسروی که تاریخ مصرف در آن تعیین شده است و مصرف آن تاریخ هیچ‌گونه مشکلی پیش نمی آید ،‌اگر هم مشکلی در آنها ایجاد شد چون روی بسته‌ها نشان تولید کارخانه،‌تلفن،‌ آدرس،‌ مهر استاندارد ذکر می شود ،‌در این صورت مسئولین ،‌مسئول آن واحد تولیدی خواهند بود.

 

وی خاطر نشان کرد: جنس حلب هایی که در قوطی‌های کنسرو در صنایع بسته‌بندی استفاده می شود همه آنها مهر استاندارد دارند و لاک‌های داخل این قوطی‌ها هم لاک‌های استاندارد هستند و هیچ مشکلی نخواهند داشت، مگر اینکه از تاریخ مصرف این گونه کنسروها گذشته باشد و تاریخ مصرف اگر نگذشته باشد هیچ گونه مشکلی پیش نخواهد آمد.

 

 

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا