پزشکی و سلامت

یک ساعت و نیم تا شش ساعت اول، زمان طلایی درمان سکته قلبی

 

بیماران دچار آنفارکتوس قلبی در صورتی که یک ساعت و نیم اول تا شش ساعت اول به مراکز درمانی مجهز رسانده شوند درمان می شوند.

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  دکتر مسعود قاسمی رئیس انجمن آترواسکلروز ایران در افتتاحیه هفدهمین کنگره سراسری تازه‌های قلب و عروق با بیان اینکه مقالات ارسالی به کنگره از توان علمی بالایی برخوردار هستند گفت : در کنگره امسال علاوه بر بررسی دستاوردهای چند سال اخیر در زمینه درمان‌های مدرن و پیشرفت‌های کم صورت گرفته نیز به بحث و تبادل نظر خواهیم پرداخت.

 

وی با اشاره به اینکه برای اینکه حجم کنگره فقط برای مقالات نباشد تعدادی از مقالات را به صورت سخنرانی و بقیه برای ارائه به صورت پوستر انتخاب شده اند افزود : از جمله موضوعات مهم مورد بررسی کنگره ، انفارکتوس قلبی است .

 

رئیس این کنگره با تاکید به اینکه در این کنگره روش‌های نوین و جدید ارائه خدمات به بیماران دچار آنفکتوس قلبی بررسی خواهد شد تصریح کرد : وزارت بهداشت نیز طی جلسات متعدد به ویژه طی دوسال اخیر ، آنفارکتوس حاد قلبی و درمان آنژیوپلاستی را در ساعات مناسب و ارجاع سریع به مراکز درمانی را مورد بحث قرار داده است .

 

وی یادآور شد : آمارها نشان می‌دهد بیماران آنفارکتوس که در زیر یک ساعت و نیم اول به امکانات بیمارستانی دسترسی پیدا می‌کنند قادر به درمان خواهند بود و این مساله از بروز حادثه‌های بعدی جلوگیری خواهد کرد؛ همچنین این امر ضمن زنده نگه داشتن بیمار از بسیاری هزینه‌‌های درمانی که به بیمار و بیمه‌ها تحمیل می‌شود جلوگیری خواهد کرد.

 

دکتر قاسمی با بیان اینکه درمان به موقع ، علاوه بر اینکه جان بیمار را نجات می دهد عوارض به جا مانده را حذف کرده و مخارج ناشی از آنرا کاهش می دهد که این موضوع در پانلی بررسی خواهد شد اظهار کرد: در این کنگره آماده ارایه به کارگیری روش‌های درمانی و موضوع بسیار مهم داروهای نسل جدید در درمان بیماریهای قلبی ، نارسایی قلبی ، افزایش جربی خون و همچنین مسایل تشخیصی پیشرفته  به جامعه قلب و عروق کشور هستیم.

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا