فرهنگ و هنر

انتقاد گریمور ایتالیایی فیلم مجیدی از بازیگران زن ایرانی!

جیانِتو دِروسی طراح و مجری گریم فیلم مجیدی در سخنانی که درباره برای همکاری با مجید مجیدی گفته است نکته جالبی را درباره اپیدمی دماغهای سربالای بازیگران زن ایرانی بیان کرده است.

«محمد رسول الله(ص

دروسی در این باره می گوید: در مورد عمده بازیگران زن سینمای ایران، مساله جالب برای من، جراحی بینی اکثر آنان است که برای فیلم‌های تاریخی، قابل قبول و باورپذیر نیست و در همین فیلم هم مجبور شدیم برای بیش‌تر آنان، بینی مصنوعی بگذاریم.

وی درباره چگونگی کار در این پروژه بیان می دارد: من به همراه همسرم میرلا اسفورا به عنوان طراح مو و یک گروه چهارنفره متشکل از مجریان گریم ایتالیایی و یک گروه همکار ایرانی متشکل از مجریانی که سابقه کار در پروژه های تاریخی را داشتند، طراحی و اجرای چهره‌پردازی این فیلم را بر عهده گرفتیم.

دروسی ادامه می دهد: پروژه برای ما امری فراتر از ساخت یک فیلم بود. من به حضرت محمد(ص) به عنوان پیامبری عظیم‌الشأن می‌نگرم و این فیلم را مهم‌ترین تجربه کاری خود تا به حال می‌دانم. در این پروژه، گروه‌های ایتالیایی و ایرانی در کنار هم کار کردند که از این طریق، ارتباط کاری خوبی توام با نوعی آموزش و انتقال تجربیات بین دو گروه برقرار شد.

این گریمور ایتالیایی می افزاید:ایده اولیه شخصیت‌پردازی برای من از طریق مطالعه در مورد شخصیت‌های تاریخی فیلم‌نامه شکل گرفت و ناگفته پیداست که گفت‌وگو با کارگردان و درک تطابق بین کارهای گروه ایرانی و ایتالیایی نیز از عوامل موثر در آن بود.

وی خاطرنشان می سازد: به نظر من وظیفه چهره‌پردازی فقط آرایش چهره‌ها مطابق سن‌وسال و جغرافیا و زمان و مکان نیست؛ بلکه با درنظرداشتن همه این موارد و فراتر از این‌ها، می‌بایست به شخصیت‌پردازی و درک صحیح‌تر شخصیت‌ها و درام جاری در اثر کمک کند که برای این منظور، در وهله اول لازم است انتخاب اولیه بازیگران، انتخاب‌های درستی باشد؛ یعنی بازیگر، اندام و چشم و صورتی مناسب نقش خود داشته باشد.

او تاکید می کند: به طور کلی، احساس من نسبت به این فیلم، آن است که بازیگران مناسبی برای نقش‌ها انتخاب شدند و در نهایت نیز معتقدم طراحی و اجرای چهره‌ها کاملا طبیعی است و دیده نمی‌شود.

سینماژورنال

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا