پزشکی و سلامت

جیوه موجود در مواد دندانپزشکی شما را تا پای مرگ می کشاند

 

مورد استفاده قرار گرفتن این ماده در دندانپزشکی باعث بروز بسیاری از بیماری‌های خطرناک و تهدیدکننده شده است.

به گزارش خبرنگار كلينيك گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بسیاری از دندانپزشکان شاید کمتر به این موضوع اعتراف کنند که مواد دندانی باعث بروز بسیاری از بیماری‌ها و اختلالات می‌شود. بسیاری از اقدامات معمول دندانپزشکی باعث افزایش خستگی مزمن، افسردگی، نقص‌های مادرزادی، بیماری MS، آلزایمر و بسیاری از بیماری‌های فاسدکننده می‌شود.

مواد ارزان قیمت دندانپزشکی، نقره (آمالگام) از موارد تهدید‌کننده و خطرناک برای سلامتی به شمار می‌روند که حاوی جیوه هستند. این مواد پرکننده دندان چیزی حدود 54درصد جیوه دارند که افراد بیش از یک دهه این کار (پر کردن دندان) را انجام می‌دهند.

دکتر هال هاگینز که برای اولین بار به اعتراف این موضوع پرداخت، می‌گوید که حتی کوچکترین مقدار از جیوه برای سلامتی بدن انسان خطرناک است. این گفته باعث شد تا بسیاری از همکاران وی با او در تضاد قرار  گیرند. همچنین بسیاری از دندانپزشکان و سازمان بهداشت جهانی نیز این قضیه را انکار کرد.

این پزشک برای توضیح این تئوری به آزمایش بر روی سلول‌های تخم‌مرغ پرداخت. زمانی که سلول‌های تخم‌مرغ در تماس با جیوه قرار گرفتند نتوانستند باهم ترکیب شوند اگر چه بارورسازی مؤثر بوده است.

هاگینز ادعا دارد که جیوه در طول شبانه روز در حفره دهان ایجاد گازهایی می‌کند که علت بسیاری از بیماری‌های تهدید کننده بدن می‌باشند.

یکی از دلایل اصلی خستگی‌های مزمن، وجود جیوه در حفره دهان است که تا زمان درمان اثر خود را حفظ می‌کنند.

گفتنی است که هاگینز متنی را برای تمام مردم جهان انتشار داد با این موضوع که پر کردن دندان برای آنها خطر جدی بوده و بهتر است وجود نقره در دندان خود را حذف کرده تا سلامتی‌شان را به دست آورند.

باید گفت که نقره (آمالگام) که برای پر کردن دندان مورد استفاده است برای اولین بار در سال 1800 در فرانسه تولید شد که همچنان در سراسر جهان از آن استفاده می‌شود. این ماده به دلیل ارزان و مقرون به صرفه بودن بیشتر مورد مصرف بیمه‌ها می‌باشد./ن ص

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا