آرایش و زیبایی

مدی به قیمت کور شدن

 

ورود هر گونه جسم خارجی ناسازگار با چشم به بروز تبعات ناگوار و صدمات احتمالی به این عضو حساس و آسیب پذیر منجر می‌‌گردد.

دکتر محمد کی‌پور اپتومتریست در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص تکنیک کاشت نگین داخل چشم اظهار کرد: کاشت نگین داخل چشم در زمره نادرترین انواع جراحی‌های زیبایی به شمار می‌رود که عموما نیز مورد تایید سازمان‌های غذا و داروی جهانی و مجامع علمی چشم پزشکی در جهان نمی‌باشد.

 

وی درباره سابقه کاشت نگین در کشورهای جهان گفت: کاشت نگین در چشم در شماری از کشورهای اروپایی نظیر کشور هلند از چندین دهه سابقه برخوردار است.

 

وی افزود: کاشت نگین در چشم پس از انجام بی‌حسی و ایجاد یک برش میکروسکوپی در خارجی‌ترین قسمت از غشای شفاف چشم (ملتحمه) و تعبیه‌ی یک نگین صورت می‌گیرد که معمولا نگین از جنس پلاتین و به اشکال متنوع است.

 

دکتر محمد کی‌پور ادامه داد: معمولا تا بهبود کامل برش ملتحمه، فرد با احساس وجود جسم خارجی در چشم (احساس سنگ‌ریزه یا ماسه) مواجه خواهد شد که به مرور زمان از بین خواهد رفت.

 

وی در ادامه تاکید کرد: ورود هر گونه جسم خارجی ناسازگار با چشم به بروز تبعات ناگوار و صدمات احتمالی به این عضو حساس و آسیب پذیر منجر می‌گردد و در این مورد باید تمام جوانب احتیاطی و عواقب نامطلوب لحاظ شود.

 

این متخصص اپتومتریست در پایان عنوان کرد: عواقب جبران ناپذیری نظیر نابینایی در اثر بروز عفونت و یا سوراخ شدگی چشم و یا التهاب و خونریزی در ناحیه زیر ملتحمه‌ای از تهدیدات بالقوه‌ای هستند که سلامت چشم را به دنبال این عمل جراحی نامتعارف تهدید می‌کند.

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا