اجتماعی

خانه سازی بر روی سیاره مریخ از این تاریخ آغاز می‌شود

 

به جز ارسال فضا نورد به سیاره سرخ کارشناسان امیدوار هستند با استخراج مصالح سطح سیاره مریخ و دانش فضا نوردان و استفاده از بناهای پیش ساخته بتوانند عظیم ترین پایگاه فضایی غیر زمینی برای سکونت انسان‌ها را طراحی کنند.

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارشناسان ناسا اعلام کرده‌اند که بر اساس یک برنامه از پیش تعیین شده و بدون نیاز به تامین بودجه‌های کلان می‌توانند درسال 2039 انسان را به کره زمین بفرستند.

 

 

گفتنی است، بر اساس این طرح ابتدا فضا نوردان به قمر سیاه مریخ به نام فوبوس فرستاده می‌شوند در حدود سال 2033 و آنگاه از آنجا در سال 2039 به مدت یک ماه به سیاره مریخ فرستاده می‌شوند و سرانجام در سال 2043 به مدت یک سال قابلیت زندگی در فضا را پیدا خواهند کرد.

 

 

بر اساس چشم انداز جدید ناسا فضا نوردان نهایتا تا 24 سال آینده می‌توانند به سیاره مریخ مسافرت کنند.

 

هدف نهایی این پروژه آماده کردن و ارسال 4 فضا نورد برای زندگی به مدت یک سال بر سطح سیاره مریخ در سال 2043 است.

 

کارشناسان علت نیاز به این بازه زمانی طولانی را نیاز به توسعه فناوری‌های مرتبط برای ساخت و تجهیز امکانات و وسایل کنترلی نام برده‌اند.

 

سفر به سیاره مریخ بر اساس تخمین‌ها حدود 9 ماه به طول می‌انجامد و در صورتی که یک سفر رفت و بازگشتی باشد حدود 3 سال به درازا می‌انجامد.

 

دانشمندان با جدیت در حال کار بر روی ساخت نسل جدید موشک‌های بر پایه فناوری اتمی هستند تا این زمان طولانی برای سفر به مریخ را کاهش دهند.

 

از جمله نکاتی که آینده سفر به مریخ را با خطر مواجه می‌کند وضعیت سلامت جسم و روان فضا نوردان است که امکان دارد تحت تاثیر انزوا و یا تابش اشعه‌های کیهانی دچار آسیب شود،‌ عدم وجود نیروی گرانش در فضا نیز می‌تواند سبب آسیب‌های جدی به قلب، عروق، رگهای خونی مغز، پوکی استخوان‌ها بافت‌ نرم مفاصل و سایر مشکلات حرکتی در فضا نوردان شود.

 

به همین دلیل در گام اول فضا‌نوردان به قمر فوبوس سیاره سرخ که در فاصله 16 کیلو‌متری از این سیاره قرار دارد فرستاده می‌شوند و در صورت موفقیت طرح در دسته‌های کوچک‌تر برای بازه‌های زمانی مختلف به سیاره مریخ فرستاده می‌شوند.

 

کارشناسان حتی امیدوار هستند در آینده فضا نوردان قادر به ساخت پناهگاه در سطح سیاره مریخ برای زندگی خود و سایر فضا‌نوردان شوند.

 

البته لازم به ذکر است از جمله مشکلاتی که فضا‌نوردان در سیاره مریخ و یا قمر فوبوس با آن برای ساخت پناهگاه مواجه هستند می‌توانند سیستم فشار، تجهیزات علمی، تجهیزات حفاری، نحوه ساخت، منابع زمینی سطح مریخ و حجم سکونتگاه را نام برد.

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا