پزشکی و سلامت

عوارض ناشی از خوشبو کننده‌های تابستانی

 

فصل گرما باعث می‌شود استفاده از انواع خوشبو کننده‌ها افزایش پیدا کند اما باید روش‌های درست آن هم مد نظر داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با توجه به گرمای شدیدی که در این فصل وجود دارد خیلی از افراد برای جلوگیری از بوی نامطلوب از عطرها و ادلکن‌ها استفاده می‌کنند که شاید برای خیلی‌ها بر روی پوست بسیار ایجاد لک و حساسیت کند.

 

مسعود داود متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: خیلی از شما هنگامی که جلوی آینه می‌روید روی صورت خود لکه‌هایی مشاهده می‌کنید که می‌توان مهمترین بروز آن را معمولا تابش نور خورشید دانست.

 

وی ادامه داد: رایج‌ترین لکه‌های صورت که بر اثر تابش مکرر از کودکی تا بزرگسالی می‌تواند باعث تحریک سلول‌های رنگدانه ساز در ساختار و تولید رنگ‌دانه شود تحت عنوان‌ لک‌ و مک شناخته شده است.

 

وی بیان کرد: لکه دیگر لکه بارداری است که لزوما مربوط به تغییرات بارداری نیست و حتی در آقایان هم ممکن است این عارضه مشاهده شود.

 

وی افزود: دلیل پیدایش چنین لکه‌هایی معمولا استعداد ژنتیکی است که البته 95 درصد افراد مبتلا به این لکه‌ها خانم‌ها هستند.

 

گفتنی است که شغل افراد هم در بروز لکه‌ها بی‌تاثیر نیست و البته قرص‌های هورمونی موثر است.

 

این متخصص پوست و مو اظهار کرد: برای درمان لکه‌ها داروها متفاوتی موجود است اما با وجود آن وضعیت لکه به گونه‌ای است که با روش‌های درمان دارویی هم نتیجه مناسبی دریافت نمی‌شود و برای درمان آن از لیزر یا کرم‌های پوشاننده استفاده می‌شود.

 

وی خاطر نشان کرد: به علت گرمای زیاد خیلی از افراد بخصوص آقایان عطر و ادکلن ها به    پوست خود می‌زنند و این موضوع باعث حساسیت، قرمزی، آفتاب‌سوختگی در پوست می‌شوند و در صورت تکرار عوارض برگشت ناپذیری به همراه دارد پس توصیه می‌شود افراد عطر و ادکلن ها را بر روی لباس خود بزنند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا