پزشکی و سلامت

متناسب با گروه خوني غذا بخوريد

 

سلامت نیوز: از آن جا که توانايي سيستم گوارش براي هضم غذا در افراد با گروه هاي خوني مختلف متفاوت است، بهتر است برنامه غذايي متناسب با گروه خوني خود داشته باشيد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، همان طور که هر فردي يک سري ژن هاي مختلف و منحصر به خود دارد که روي وضعيت جسمي وي تأثير مي گذارد، گروه خوني نيز بر سلامت فرد تأثيرگذار است. در صورت مصرف مواد غذايي نامناسب با گروه خوني ممکن است دچار نفخ، سوءهاضمه، کندي متابوليسم و حتي سرطان شويد. اگرچه حذف کامل برخي از غذاها از رژيم روزانه ممکن نيست اما مي توان مصرف آن را کاهش داد تا کمتر دچار مشکل شد.

گروه خوني B :

مواد غذايي مفيد:

سيستم گوارشي اين گروه قابليت انطباق با مواد غذايي مختلف را دارد بنابراين بدون مشکل مي توانند لبنيات و گوشت مصرف کنند. اين افراد مي توانند گوشت قرمز، ماهي، سبزيجات و غلات مصرف کنند.

غذاهاي مضر:

به اين گروه توصيه مي شود از مصرف طيور، ذرت، عدس، گندم سياه و هر نوع تخمه تا حد ممکن کاهش دهند.

گروه خوني A :

مواد غذايي مفيد:

اين افراد براي تأمين سلامت نياز به مصرف سبزي دارند. گياه خواري مناسب اين گروه است زيرا سيستم گوارشي شان حساس است. با ورزش هاي سبک مي توانند استرس را از خود دور کنند. به اين افراد توصيه مي شود سيب، ميوه هاي توتي، انجير، آواکادو، نان و پاستا مصرف کنند و از منابع پروتئين گياهي مانند مغز ميوه و سويا بيشتر از گوشت استفاده کنند.

غذاهاي مضر:

از آن جا که آنزيم هاي گوارشي محدوديت عملکرد دارد، اين دسته از افراد بايد مصرف مرغ، ماهي و گوشت قرمز، لوبيا و لبنيات را محدود کنند.

گروه خوني O :

غذاهاي مفيد:

نتايج بررسي ها نشان مي دهد که گروه خوني «O»، قديمي ترين نوع گروه خوني است و مي توان آن را از بيش از 30 هزار سال پيش رديابي کرد. افراد با اين نوع گروه خوني بايد پروتئين مانند گوشت قرمز، طيور، غذاهاي دريايي و سبزيجات مانند اسفناج، کلم پيچ و کلم بروکلي مصرف کنند.

غذاهاي مضر:

اين افراد بايد مصرف گندم و غلات، نخود، لوبيا، بادام زميني و عدس را کاهش دهند. ممکن است با مصرف لبنيات و تخم مرغ نيز دچار مشکلات گوارشي شوند.

گروه خوني AB :

غذاهاي مفيد:

اين گروه خوني تنها هزار سال پيشينه دارد. افراد با اين گروه خوني داراي سيستم گوارشي حساس هستند. مصرف لوبيا، بوقلمون، غذاهاي دريايي و لبنيات به اين گروه پيشنهاد مي شود. ميوه هايي هم که مي توانند مصرف کنند سيب، هندوانه، انجير و موز است.

غذاهاي مضر:

اين گروه بايد از مصرف گوشت مرغ، گوشت گاو، گندم سياه، ذرت و کافئين تا حد ممکن بپرهيزيد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا