پزشکی و سلامت

4 غذایی که خروس جنگی‌تان می‌کند

نوع تغذیه تاثیر بسزایی در خلق و خوی افراد دارد که ممکن است باعث آرامش یا بد خلقی در افراد شود.

پیام فرحبخش متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران بیان کرد: نوع تغذیه تاثیر بسزایی در خلق و خوی افراد دارد و ممکن است باعث آرامش یا بد خلقی در افراد شود غذاهایی که حاوی مواد افزودنی باشد که عموما این مواد مصنوعی هستند باعث اختلالات خلقی میَ‌شود که از بین آنها می‌توان به رنگهای مصنوعی، طعم دهنده‌های مصنوعی و اسانس‌ها اشاره کرد‌.

 

وی افزود: خوردن غذاهای چینی می‌تواند باعث بروز سندرمی به نام سندرم رستوران چینی شود که با سرگیجه و تهوع و اختلالات خلقی همراه است.

 

فرحبخش ادامه داد: ویتامین‌های خانواده‌ی B مثل b1؛ B2 ،b3 ،B12؛ و اسید فولیک به شدت با خلق و خوی افراد در ارتباط هستند پس کمبود هر یک از این ویتامین‌ها می‌تواند باعث بد خلقی در افراد شود.

 

این متخصص تغذیه گفت: کمبود اسید‌های چرب امگا 3 علاوه بر بد خلقی باعث ایجاد افسردگی نیز در افراد می‌شود پس توصیه می‌شود از اسیدهای چرب امگا 3 که منابع آن ماهی‌ها مثل ماهی سالمون، تن، ساروین و قزل آلا است استفاده شود.

 

فرحبخش در پایان خاطر نشان کرد: افرادی که ماهی دوست ندارند و کلا از این منبع غنی امگا 3 استفاده نمی‌کنند می‌توانند به جای آن از کپسول‌های حاوی امگا 3 استفاده کنند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا