پزشکی و سلامت

رابطه سرطان پوست با مصرف آب گریپ فروت و پرتقال

 

سلامت نیوز:بسیاری از افراد برای صبحانه خود آب پرتقال و گریپ فروت مصرف می کنند. مصرف بیش از حد این مواد خطر ابتلا به سرطان ملانوما را افزایش می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، سرطان ملانوما یکی از تومورهای بدخیم پوستی و از کشنده ترین انواع سرطان پوست در جهان است.
براساس یک مطالعه جدید که در مجله آنکولوژی بالینی منتشر شده است و ۱۰۰ هزار بزرگسال در ایالات متحده به مدت ۲۵ سال مورد مطالعه و تحقیق قرار گرفته اند مشخص شده است افرادی که به طور معمول از آب پرتقال و گریپ فروت استفاده می کنند، ریسک ابتلا به ملانوما در آن ها به مراتب بالاتر از افرادی است که از این مواد استفاده نمی کنند.
محقق ارشد دانشگاه براون و متخصص پوست در بیمارستان رود آیلند معتقد است : این رویداد توجیه پذیر است. وی می گوید ترکیبات خاصی در مرکبات وجود دارند که ارتباط فوق را توجیه می کنند.
مرکبات حاوی مواد شیمیایی فوتواکتیو خاصی هستند (مانند سورالن و ﻓﻮراﻧﻮﮐﻮﻣﺎرﯾﻦ) که در صورت مصرف زیاد پوست را نسبت به نور خورشید حساس تر می کنند.
وی تاکید کرد: مرکبات تنها در صورتی فرد را در خطر سرطان پوست قرار می دهد که اولاً به میزان زیاد مصرف شوند و دوماً فرد مصرف کننده در معرض نور شدید آفتاب قرار گیرد.
وی استفاده از کرم ضد آفتاب، کلاه و ایستادن در سایه را برای جلوگیری از ابتلا به بیماری فوق توصیه کرد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا