حوادث

ماجرای دختر دانشجویی که با جملات عاشقانه مرد خلافکار فریب خورد

 

دختر 19 ساله ای كه دانشجوی دانشگاه است هنوز یك ماه از خریدن گوشی تلفن همراه هوشمندش نگذشته بود كه پایش به پلیس فتای استان اصفهان باز شد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، دختری 19 ساله ای است كه پدرش را از دست داده و تنها با مادرش زندگی می كند و امسال وارد دانشگاه شده است، مادرش برای تشویق او و طبق قولی كه قبلاً به او داده برای او یك گوشی تلفن همراه هوشمند می خرد در روزهای اول و به توصیه دوستانش برای پر كردن تنهایی و اوقات فراغت خود یكی از نرم افزارهای شبكه های اجتماعی را روی آن نصب می كند در ابتدای ورود خود به آن شبكه اجتماعی بسیاری از دوستان و همكلاسی های خود را پیدا می كند با دوستان خود گفتگو می كند و از مطالبی كه آنها برایش ارسال می كنند استفاده می كند بنابراین به شدت به آن علاقه مند شده و هر روز ساعت ها وقت خود را در این شبكه اجتماعی سپری می كند.

 

در یكی از این روزها پیامی از طرف شخصی نا آشنا در یافت می كند محتوای آن پیام جمله ای زیبا و عاشقانه بود ،زهره پیام را می خواند و دیگر به فرستنده آن اهمیتی نمی دهد.امافردای آن روز نیز پیامی دیگر از طرف همان شخص دریافت می كند چند روزی از طرف آن شخص غریبه پیام دریافت می كند اما زهره به آنها اهمیت نمی دهد .

 

در یكی از روزها همان فرستنده پیام گفت و گو و آشنایی خود را با ارسال پیام سلام آغاز می كند زهره كه در این مدت كنجكاو شده بود جواب او را می دهد با همدیگر احوال پرسی كرده و خود را معرفی می كنند،دختر صادقانه خود را معرفی می كند و مشخصات واقعی خود را به وی می گوید او نیز خود را مهران 24 ساله مهندس كامپیوتر معرفی می كند زهره كه ترم اول رشته كامپیوتر است بنابراین بیشتر سعی می كند رابطه اش را با مهران حفظ كند در رابطه با خانواده همدیگر یا حتی موضوع های درسی با همدیگر صحبت می كنند.

 

دوباره فردای آن روز مهران به او پیام می دهد و با هم چت می كنند چند روزی با یكدیگر چت می كنند و این ارتباط ادامه پیدا می كند به حدی كه دیگر  زهره كاملاً به مهران اعتماد پیدا می كند تا اینكه یك روز مهران به او پیشنهاد ازدواج می دهد و به بهانه آشنایی بیشتر و اینكه به اوعلاقه مند است از او می خواهد كه عكس های شخصی اش را برایش ارسال كند زهره هم كه اعتماد كامل به او پیدا كرده و از پیشنهاد او ذوق زده شده بود  عكس های  خصوصی خود را بی درنگ برای او ارسال می كند .

 

مهران كه دیگر این عكس ها را در اختیار دارد روز بعد به زهره پیام می دهد باید مبلغ 2 میلیون تومان به حسابش واریز كند تا عكس هایش را منتشر نكند.زهره بسیار شوكه می شود چند ساعتی در اتاق خود به فكر فرو می رود و پیامی نمیدهد،مهران دوباره به او پیام می دهد اگر پول را واریز نكنی عكس هایت را در شبكه های اجتماعی منتشر خواهم كرد زهره چند روزی از او مهلت می خواهد در این مدت به هر شخصی درخواست پول می كند جواب رد می شنود و نمی تواند در مدت مقرر پول را تهیه كند.

 

مهلت درخواستی به ساعات پایانی خودش نزدیك شد و بالاخره  پیامی از طرف مهران دریافت می كند در آن پیام یك لینك بود روی آن كلیك می كند و با تمام ناباوری عكس خود را مشاهده می كند كه در شبكه های اجتماعی منتشر شده است موضوع را با مادرش در میان گذاشت اما افسوس كه دیگر دیر شده بود و آبروی او رفته بود.

 

هرچند كه با كمك كارآگاهان پلیس فتای استان اصفهان مرد شیاد و اخاذ اینترنتی شناسایی و در یك عملیات ویژه دستگیر شد. اما باید گفت كه این پرونده اولین و آخرین پرونده در زمینه اسیب های شبكه های اجتماعی فضای مجازی نیست و پرونده هایی بسیاری با موضوع مذكور در پلیس فتا تشكیل می شود كه افراد بدون تحقیق و بررسی و با ناآگاهی و اعتماد بی جا عكس های خصوصی خود را برای افراد غریبه ارسال میكنند.

 

این داستان هشداری جدی برای تمامی كاربران جوان اینترنت است كه از آسیب ها و خطرات و تهدیدات شبكه های اجتماعی فضای مجازی است كه قدری به توصیه ها و هشدارهای پلیس توجه جدی كنند و از ارسال تصاویر و عكس های خصوصی خود به افرادی كه در شبكه های اجتماعی با آنان آشنا شده و هیچ شناخت دیگری نسبت به آنان ندارند ارسال نكنند و به هر كسی اعتماد ننمایند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا