پزشکی و سلامت

خطرات پوشیدن شلوارهای جین لاغری

 

شلوار جین لاغری می‌تواند به عضلات و اعصاب افراد به طور جدی آسیب برساند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران، شلوارهای جین لاغری می‌تواند به طور جدی به عضلات و اعصاب آسیب برساند.

 

بر اساس یک مطالعه روی زنانی که از این نوع شلوارها استفاده می‌کردند مشکلاتی مانند بی حسی پا و سخت شدن راه رفتن برای این زنان به وجود آمده بود.

 

پزشکان معتقدند که این زنان به یک بیماری به نام ” سندروم کمپارتمان” مبتلا شده است که استفاده از شلوار جین لاغری یکی از عوامل ایجاد این بیماری است.

 

سندرم کمپارتمان یک وضعیت دردناک و ناشی از خونریزی یا تورم بخشی از بدن بر اثر محصور شدن عضلات است.

 

شرایط این بیماران، باعث می‌شود که فرد به راحتی توانایی راه رفتن و بلند شدن را نداشته باشد.

 

در معاینه بیمارستان  آدلاید، بر روی این بیماران، مشاهده شد که حتی پایین پاهای این بیماران به شدت متورم شده است و اگرچه افراد پاهای خود را گرم کرده بودند اما خون کافی در رگهایشان در جریان نبود و عضلات آنها ضعیف شده و در نتیجه حس‌شان را از دست داده بودند.

 

در واقع فشاری که بر پاها ایجاد شده بود، باعث آسیب به عضلات و اعصاب شده بود.

 

پزشکان گزارش دادند، تعدادی از بیماران که تنها شلوار جین تنگ می‌پوشند بی حسی ران را نیز تجربه کردند.

 

پریا داسجو، مشاور حرفه‌ای در جامعه خبره فیزیوتراپی و توانبخشی گفت: متاسفانه شلوار جین‌های کاغذی رتبه‌بندی نشده‌اند و باعث ماندن افراد در یک موقعیت به مدت بیش از حد طولانی و کمبود حرکت‌های معمول در طول روز شده است.

 

وی افزود: اگر فردی از شلوار جین لاغری و تنگ خود رنج می‌برد و احساس می‌کند این شلوار به او آسیب می‌رساند بهترین راه تعویض این شلوار با شلوارهای معمولی است.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا