پزشکی و سلامت

علت تعریق کف دست

 

یک فوق تخصص قلب و عروق در تشریح علت تعریق دست ها گفت: تعریق کف دست با وراثت و فشارهای روحی – روانی ارتباط دارد.

رضا رحمانی فوق تخصص قلب و عروق در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران افزود: یکی از معضلاتی که در بعضی از افراد شایع است و در روابط اجتماعی و کاری با آن مواجه هستند تعریق کف دست که باعث اختلال در بدن است.

 

رحمانی اظهار داشت: از دلایل به وجود آمدن این تعریق می‌توان به زمینه ارثی آن اشاره کرد و گفت:  فرد موقعی که در معرض استرس قرار می‌گیرد شروع به تعریق می‌کند و تعریق باعث اضطراب بیش از حد می‌شود و این اضطراب در حین امتحان و درس جواب دادن و موقع استرس‌های کاری و بسیاری از موارد دیگر بیشتر می‌شود.

 

رضا رحمانی با اشاره به مشکلات هورمونی در تعریق بیان کرد: از دلایل دیگر تعریق می‌توان به مشکلات هورمونی، پرکاری و کم‌کاری تیروئید و پاراتیروئید، استفاده کردن از داروها، بعضی از بیماری‌های داخلی مثل دیابت و بسیاری از موارد دیگر که نادر و ناشناخته هستند اشاره کرد‌.

 

وی با اشاره به روش درمان این بیماری عنوان کرد: راهی دیگر برای درمان استفاده از داروهای ضد اضطراب است که البته دارای عوارضی است که بیماران از این روش زیاد استقبال نمی‌کنند برای کسانی که دچار پرکاری تیروئید هستند و یا دارای دیابت هستند باید آن را کنترل کنند و در مواقعی که علت نادر و  ناشایع است و از داروهای موضعی که به کف پا و یا کف دست می‌مانند مثل آلومینیوم  زیرکونیوم استفاده می کنند.

 

این فوق تخصص قلب و عروق خاطر نشان کرد: روش جدید برای حل این مشکل در ظرف محتوی آب جریان الکتریکی بر قرار می‌کنند و کف دست و پاها را درون آن قرار می‌دهند و با این کار باعث مسدود شدن مجاری عرق و کاهش تعریق کف دست و پا می‌شوند.

 

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا