پزشکی و سلامت

مصرف غذاهای پروتئینی راه حل جلوگیری از گرسنگی در ماه رمضان

 

یک متخصص تغذیه با اشاره به راهکار کاهش ضعف ناشی از گرسنگی در ماه رمضان گفت: خوردن غذاهای پروتئینی موقع سحر، ضعف ناشی از گرسنگی را کاهش می دهد.

سید مرتضی صفوی متخصص تغذیه در گفتگو با  خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ یک متخصص تغذیه با اشاره به راهکار کاهش ضعف ناشی از گرسنگی در ماه رمضان گفت: خوردن غذاهای پروتئینی موقع سحر، ضعف ناشی از گرسنگی را کاهش می دهد.

 

وی افزود: مصرف غذاهای مرکب چون چلوگوشت، ماکارانی یا چلوکباب می‌تواند از گرسنگی زود رس درهنگام ماه رمضان پیشگیری کند این مسئله به خصوص به دلیل 17ساعت روزه داری در طول روز اهمیت پیدا می‌کند این مواد غذایی ترکیبی به دلیل آنکه دیر هضم هستند به این مسئله کمک می‌کنند.

 

این متخصص تغذیه ادامه داد: مصرف مواد غذایی که حاوی قند ساده هستند در هنگام سحر توصیه نمی‌شود از این مواد غذایی می‌توان به شربت و مربا اشاره کرد این مواد غذایی قند خون فرد را به سرعت بالا می‌برند و سبب ترشح انسولین بدن فرد دم صبح می‌شود این مسئله گرسنگی را برای وی در طول روز به همراه دارد.

 

صفوی با اشاره به چگونگی جلوگیری از تشنگی زیاد در طول روز تصریح کرد: مصرف فراوان آب در فاصله میان افطار تا سحر می‌تواند از بروز تشنگی در طول روز جلوگیری کند همچنین مصرف زیاد سبزیجات مانند کاهو می‌تواند در این مسئله تاثیر بگذارد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا