فرهنگ و هنر

ماجرای توبیخ و جریمه جدی برای پخش تصویر شکیرا از تلویزیون

 

وقتي هیچ راهکاری غير از سانسور تصاویر باقی نمی ماند

شکیرا

این روزها تب بازی های والیبال داغ است. پخش مستقیم مسابقات در دل نتایج نچندان خوشایندی که تیم گرفته است اما سوژه اصلی شدند.

به گزارش ستاره ها، پخش پر از سانسور بازی های والیبال شاید این روزها به مشکلی برای علاقمندان به والیبال بدل شده و مزید بر علت بازی های همراه با شکست تیم ملی والیبال مان شده تا صدای بینندگان بیش از قبل در بیاید. این شکل پخش بازی ها اما به گفته مسئولان صدا و سیما تنها حالت ممکن برای پخش بازیهاست.

البته آنها حتی نمی توانند این بازی ها را پخش نکنند چون بر اساس قرارداد اسپانسرینگ بازی ها اگر فدراسیونی بازی ها را پخش مستقیم نکند ، تیم ملی کشورش از لیگ جهانی کنار گذاشته می شود. برای انتخاب تصاویر هم البته آنها راهکار دیگری ندارند چون تعداد دوربین های زیادی به صورت یو شکل ، دورتا دور ورزشگاه و زیر نظر ناظر فدراسیون بین المللی چیده می شود.

سوییچ کردن ها و انتخاب تصاویر دوربین ها هم باید بر اساس الگوی استاندارد آنها باشد ، حالا اگر هواداران در این پنل چیدمان دوربین ها در زوایایی قرار بگیرند که بخواهند مشکل ساز شوند ، هیچ راهکاری برای فرار از آن غیر از سانسور تصاویر باقی نمی ماند.

صدا و سیما هم بر اساس هنجارهای رایج چاره ای ندارد که آنچه عرف جامعه است روی صفحه نمایش تلویزیون های همه مردم ایران نقش ببندد . فارغ از اینکه هوادار والیبال باشند یا نباشند. اگرچه این بار آنها تمام تلاش شان را کردند اما باز هم تصاویر زیادی پخش شده که باید برایش به مسئولان بالادستی شان پاسخگو باشند.

آنها که بارها برای چنین اشتباهاتی ، جریمه های سنگینی پرداختند. وقتی از کارمندان صداوسیما در این باره می پرسی مثال معروفی دارند از شبی که در حین پخش بازی های جام کنفدراسیون ها ، بعد از پنالتی پیکه ، تصویر شکیرا روی آنتن سیما رفت و ناظر بیچاره پخش که اصلا تصویر کسی که روی آنتن رفته بود را به عمرش ندیده بود برای نشان دادن این خواننده غربی جریمه سنگینی شد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا