فرهنگ و هنر

شمسی فضل اللهی از زندگی کاری اش می گوید!/منتظرم کسالتم رفع شود تا دوباره بازی کنم!

شمسی فضل اللهی گفت: کار هنری احتیاج به بدن سالم دارد و منتظرم تا بعد از رفع کسالت باز هم بتوانم سر کارم برگردم

شمسی فضل اللهی گفت: کار هنری احتیاج به بدن سالم دارد و منتظرم تا بعد از رفع کسالت باز هم بتوانم سر کارم برگردم.

شمسی فضل اللهی، بازیگر تلویزیون، تئاتر و رادیو در گفتگویی، گفت: با توجه به فعالیت های رادیویی، تلویزیونی و سینمایی ام در حوزه ی کار کودک تجربه به من ثابت کرده برخورد با کودکان و کار برای آنها نیاز به بازی عجیب و غریبی ندارد و همین که کودک صداقت، روراستی و حقیقت گویی را حس کند شخصیت را درک کرده و با آن ارتباط برقرار می کند.

وی ادامه داد: در بسیاری از کارهای اخیر شاهد گریم های اغراق شده هستیم که بهتر است آن را نقابی بر چهره ی بازیگر بدانیم اما چه خوب است که در کنار این گریم سنگین، بازی های ساده و روان را به نمایش بگذاریم.

بازیگر فیلم سینمایی «عملیات مهد کودک» بیان کرد: باید از مجموعه و شخصیت های ساده ی «کلاه قرمزی» درس گرفته و تجربیات بزرگی را کسب کنیم، این مجموعه سالها است که با عروسک های ثابت، مهمان منازل ماست و هر ساله بر جذابیت و مخاطبان آن افزوده می شود.

وی در خصوص تفاوت های حوزه ی رادیو و تلوزیون در ژانر کودک افزود: همان طور که تلویزیون ویژگی های خاص خود را دارد در رادیو هم صدا باید صدایی قابل قبول و پذیرا باشد تا بتواند انرژی و محتوای لازم را به مخاطبان کودک انتقال دهد.

بازیگر فیلم «باغ سرهنگ» پیرامون ادبیات و زبان کودک در رادیو اظهار داشت: در گذشته ما شاهد برنامه های بسیاری در ژانر کودک از رادیو بودیم اما متأسفانه دیگر خبری از برنامه های گذشته نیست در صورتی که راه های زیادی وجود دارد که می شود توسط آنها کودکان و نوجوانان را با فضای رادیو و ادبیات کودک آشنا کنیم که یکی از این راهها سرویس صبحگاهی مدارس است.

وی درخصوص توقع و تغییر سلیقه ی مخاطبان گفت: اگر ادبیات نوشتاری در کتابها، رادیو و یا تلویزیون تغییر پیدا کند هدف خوراک مخاطب هم به طبع تغییر پیدا می کند و این خوراک وهدف درست از وظایف ما است که کلام خوب، ادبیات صحیح و زبان پارسی را آموزش داده و استفاده کنیم.

بازیگر فیلم سینمایی« یه حبه قند» در ادامه در خصوص فعالیت های اخیرش خاطرنشان کرد: درحال حاضر کمی کسالت دارم و لازمه ی عرصه ی بازیگری چه در بخش صدا و یا تصویر، جسمی سالم است و منتظرم بعد از بهبودی کامل دوباره شروع به کار کنم البته فعالیت آخرم کار تئاتر «مردن با دهان باز» به کارگردانی دلارا نوشین بود و همزمان چند نمایشنامه ی رادیویی خوب هم به دستم رسید اما به دلیل تمرین ها و اجرای تئاتر «مردن با دهان باز» نتوانستم در آن نمایش های رادیویی باشم و متأسفانه تئاتر «مردن با دهان باز» با مشکلاتی مواجه شد که باعث شد به مرحله ی اجرا نرسد.

فضل اللهی در پایان اشاره کرد: من عاشق هنر و کارم هستم و بابتش دل را هزینه کردم و تا جایی که امکان داشته باشد در هر عرصه ی هنری کاری را که بتوانم انجام می دهم.

خبرنگاران

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا